Podjetniška miselnost je veščina 21. stoletja

11. 04. 2018

Podjetniška miselnost je veščina 21. stoletja

Avtor: dr. Dario Berginc

 

Wayne Gretzky in videnje prihodnosti

Se kdaj vprašate, zakaj znajo nekateri bolje prepoznati in razviti poslovne priložnosti kot drugi? Zakaj nekateri ostanejo zgolj pri sanjah, drugi pa svoje sanje tudi uspešno realizirajo? Zakaj rečemo za nekatere, da so »pravi čas na pravem mestu«?

Wayne Gretzky, po mnenju strokovnjakov najboljši hokejist vseh časov, je nekoč na zelo enostaven način razložil razliko med dobrimi in najboljšimi hokejisti: »Dober hokejski igralec igra tam, kjer plošček je. Najboljši pa igra tam, kjer plošček bo.« Gre za zmožnost predvidevanja, kaj se bo zgodilo v bližnji prihodnosti.

 

Ključ uspeha se skriva v podjetniški miselnosti

Gretzkyjev nasvet lahko prenesemo tudi na podjetništvo. Podjetnik, ki zna predvideti potek prihodnjih dogodkov, s tem tudi poskrbi, da bo »pravi čas na pravem mestu«. Podjetniška miselnost  je tista, ki ustvarja uspešne, inovativne in kreativne podjetnike. Nanaša se na posebno stanje duha, ki usmerja človekovo vedenje do podjetniške aktivnosti in rezultatov. Pri tem ne gre za določeno lastnost, ampak za skupek znanj in vedenj, ki se jih lahko naučimo, priučimo, vadimo in izboljšujemo.

Podjetniška miselnost nam omogoča, da prepoznamo priložnosti na trgu in da si pri skoku v podjetništvo upamo prevzeti tudi tveganje. Uspešni podjetniki so ustvarjalni, inovativni in usmerjeni v prihodnost. Imajo visoko stopnjo samozaupanja in so aktivni v dajanju pobud, hkrati pa znajo biti kritični pri razmišljanju in uporabljajo več različnih metod reševanja problemov. Imajo sposobnost dobre komunikacije in sodelovanja s svojim timom in poslovnimi partnerji.

Podjetniška miselnost pa dandanes ni potrebna zgolj v podjetništvu, temveč tako rekoč povsod, pri vsakem posamezniku, ne glede na pozicijo in vrsto dela, ter ne glede na velikost, vrsto in obliko organizacije, v kateri deluje. Nanaša se tako na zaposlene v velikih, hierarhičnih organizacijah, kot tudi na zaposlene v nevladnih organizacijah, na akademike, inovatorje, zdravnike, pravnike, glasbenike in javne uslužbence. Podjetniška miselnost posamezniku omogoča, da razmišlja bolj podjetno, da išče izzive in rešitve. Posamezniki s temi veščinami so zaželeni na vseh položajih v družbi. Podjetniške miselnosti se lahko učimo od košarkarskega trenerja Igorja Kokoškova ali od legendarnega predsednika Južnoafriške republike Nelsona Mandele.

 

Podjetniška miselnost kot ključna veščina 21. stoletja

Veščine, ki jih razvijemo z podjetniško miselnostjo, so relevantne za vsakogar in vsa področja delovanja. Strokovnjaki iz Michigan State University poudarjajo, da predstavlja razvijanje podjetniške miselnosti ključno veščino 21. stoletja. Posamezniki, ki bodo omenjeno veščino uspešno razvijali, bodo v svoji karieri bolj uspešni, ne glede na to, s čim se bodo ukvarjali. Ker bodo bolj iznajdljivi in prilagodljivi kot drugi, si bodo enostavno našli konkurenčnejšo pozicijo na trgu dela. Delodajalci bodo namreč vedno bolj iskali podjetno naravnane posameznike, v katerih bodo videli večjo dodano vrednost za podjetje in s katerimi bodo lahko razvijali ekosistem notranjega podjetništva.

 

Kako razvijemo podjetniško miselnost?

»Pri podjetništvu gre za to, da spremenite tisto, kar vas veseli, v kapital«, pravi Richard Branson, ustanovitelj Vigrin Group. Vaša podjetniška ideja naj vas torej v prvi vrsti veseli. V njej morate videti smisel, svoje poslanstvo. Kar delate z veseljem, delate tudi z lahkoto. Zato boste na tej poti z veseljem raziskovali različne rešitve, kritično preverjali opcije, odprto komunicirali s svojimi kolegi in poslovnimi partnerji ter se v tej smeri tudi izobraževali. Pri tem moramo pri izbiri izobraževanj biti pozorni predvsem na dvoje: izobraževanja naj bodo praktična, izvajajo pa naj jih uspešni podjetniki, ki so se dokazali tudi v praksi.

Znano je, da si pri učenju zapomnimo 20 odstotkov tega, kar preberemo, 30 odstotkov tega, kar slišimo, 40 odstotkov tega, kar vidimo, 50 odstotkov tega, kar povemo, in kar 60 odstotkov tega, kar naredimo. S tega vidika tudi pri razvoju podjetniške miselnosti predstavlja najboljši način učenja prav učenje na realnih, praktičnih primerih, kjer pridobljeno teoretično znanje resnično lahko uporabimo in preverimo tudi v praksi.

 

Začeti je treba zgodaj

Pomembno je, da podjetniško miselnost med mladimi odkrijemo dovolj zgodaj in tako potencialnim mladim podjetnikom nudimo pravočasno podporo pri razvoju njihovih podjetniških idej. Primer tovrstne dobre prakse je državno tekmovanje Mladi podjetnik, ki je namenjeno srednješolcem, ki želijo preizkusiti in razvijati znanje podjetništva. Še bolj k praksi usmerjen projekt pa je Študentski izziv, kjer je študentom omogočeno sodelovanje z najbolj uspešnimi, inovativnimi in globalno usmerjenimi podjetji v Sloveniji. V sodelovanju z mentorji rešujejo praktične poslovne izzive, s čimer si pridobijo dragocene podjetniške izkušnje. K reševanju izzivov pristopijo na drugačen način, kar predstavlja dobrodošlo osvežitev ter dopolnitev obstoječih praks v podjetjih.

 

Dobre prakse se predstavijo

V prihodnjih tednih vam bomo predstavili štiri dobre prakse projekta Študentski izziv, in sicer
Summit Avto, Lotrič Meroslovje, Sensilab, Plastika Skaza. Pri tem bomo še posebej izpostavili konkretne rezultate, ki so jih študenti v okviru projektov dosegli, ter vtise tistih, ki so sodelovali v projektu: študentov, mentorjev in predstavnikov podjetij.

 

Koliko podjetniškega potenciala pa se skriva v vas? Izvedeli boste, če rešite kviz podjetnosti TUKAJ


Dr. Dario Berginc je asistent in koordinator projektov na GEA College – Fakulteti za podjetništvo ter raziskovalec s področja podjetništva in menedžmenta. V svoji doktorski disertaciji je proučeval strateško orientacijo menedžerjev, način odločanja in njihovo percepcijo uspešnosti. V svoji karieri je delal kot svetovalec podjetjem na področju poslovnega načrtovanja in pridobivanja evropskih sredstev, čemer si je pridobil dragocene izkušnje na področju povezovanja podjetniške teorije in prakse.

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial