Zlato pravilo za pripravo »pitcha«

22. 06. 2017

Avtorica: Nina Dušić Hren

 

Odlašate s pripravo predstavitve podjetja ali »pitcha« za mreženje?

Najprej se vprašajte, zakaj »pitchate«? Kaj želite doseči? Kakšen je namen vašega »pitcha«? Ali si želim več obiskov na spletni strani? Ali si želim všečkov na Facebooku? Ali si želim pridobiti novega kupca? Poslovnega partnerja? Prodati izdelek?

Določite si ciljrezultat vašega »pitcha« ali predstavitve. Brez cilja bo drugače težko ugotoviti, kaj naj bi predstavitev sploh obsegala. Poleg tega pa ne bomo mogli preveriti, ali smo cilj dosegli.

Poglejmo primer moje prijateljice, ki poučuje salso. Vprašala sem jo, kaj si želi od predstavitve. Povedala mi je, da želi povabiti občinstvo, da pride na njen družabni dogodek, kjer bi dobili motivacijo za vpis na tečaje. Njen »pitch« pa se je začel s podatki o tem, v katerih mestih plesna šola deluje, kako hitro raste, kakšno vrsto salse uči. Pozabila pa je povedati najbolj pomembno stvar. Zakaj je dobro, da pridejo na zabavo, kam naj pridejo in ob kateri uri. Takoj za tem mi je sama začela pripovedovati, kako ji je zadnjič stranka povedala, da ji je obiskovanje tečajev prineslo novo dimenzijo v življenje: nove ljudi in veselje. Povzdignila sem glas: »Jaaa, zakaj pa tega ne poveš v »pitchu«?«. Smejali sva se in njen »pitch« spremenili v nekaj minutah. Sama se je sprostila, saj je pred občinstvom na koncu povedala nekaj iz srca. Povedala jim je tako, kot meni v pogovoru. Sama pa sem se začela spraševati: »Zakaj večina ljudi misli, da je »pitch« nekaj popolnoma drugačnega kot pogovor? Zakaj začnemo govoriti, kot da beremo iz knjige? Se ne zavedamo, da si večina ne zapomni, kaj smo povedali, ampak kako so se počutili?«.

Podobno se dogaja na dogodkih mreženja. Če grem na dogodek mreženja brez namena, se lahko zgodi, da klepetam z znanci, pojem kaj dobrega in dobim nekaj brošur za domov. Če pa si zastavim cilj, da bom dobil/a 3 vizitke potencialnih strank ali partnerjev za sodelovanje, imam večjo verjetnost, da v tem uspem. Zakaj? Ker v to usmerjam misli in izbiram dejanja, ki bodo vodila k temu cilju. Morda pristopim do same gospodične, ki stoji v kotu in začnem z njo pogovor. Zaradi cilja naenkrat začnem iskati priložnosti.

Naj še dodam, da ta del terja največ časa. Izpostavitev želje in namena govora je osnova, brez katere ne gre. Ko enkrat opredelim, kaj želim doseči s svojo predstavitvijo, lahko vsakič tudi preverim ali mi je to uspelo. Enkrat spodbujam poslušalce naj obiščejo mojo spletno stran in merim učinek. Drugič jih povabim naj kupijo moj izdelek in preverim učinkovitost. Če ne dosegam rezultata – je potrebno v »pitchu« nekaj spremeniti?

Od tukaj naprej gredo stvari hitreje. Naslednji korak je, da izberemo metode, s katerimi bomo ta cilj in namen dosegli. Bomo s koristnimi informacijami pokazali stranki, da nas za njo skrbi? Bomo ponudili popust? Ali pa povedali prednosti nakupa izdelka? Morda tako, kot moja prijateljica, izpostavili mnenja naših strank? Bomo imeli s seboj material? Treba je pogledati tudi iz drugega zornega kota. Kaj bi moral imeti nekdo s seboj, da bi me navdušil za svoj izdelek? Ugotovitve skrbno premislimo in začnemo graditi vsebino »pitcha«.

OPOZORILO. Najtežje je prodati/navdušiti s »pitchem« takrat, kadar takoj začnemo govoriti o sebi in čakamo, da bomo pokazali svojo vizitko. Poskrbimo, da imamo z osebo vzpostavljen dober stik, preden ji razkrivamo informacije o svojih produktih ali projektih.

Pripravite osnovni tekst ali tri ključne točke vašega posla ali izdelka, ki ga bomo skupaj na individualnih urah popravljali in pilili do popolnosti.

 

Več informacij o individualnem treningu javnega nastopanja TUKAJ.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial