Coaching za voditelje

27. 11. 2020

Coaching za voditelje
v Leadership 4.0

 

Veseli me, da je med vami kar nekaj voditeljev, managerjev, ki lahko prispevate k današnjemu predavanju. Zdaj bi vas pa prosila, če lahko prvih 15 minut namenimo moji delavnici, ki bo služila kot dober uvod v predavanju o coachingu za voditelje.

Četrto predavanje na programu Leadership 4.0 s Sabino Đuvelek se je začelo torej s #speednetworking – om. Razdelili smo se v skupine po tri, Sabina je postavila vprašanje, na katerega smo nato udeleženci v štirih minutah odgovarjali. Odličen in predvsem izjemno zanimiv uvod.

Poglavitna vloga voditelja?

Skozi “growth mindset” koncept, ki ga je odlično razložil Carlos Davidovich v prejšnjem modulu, smo spoznali še en drug izjemno pomemben koncept – empowerment (opolnomočenje). Sabina pravi, da eden brez drugega ne moreta obstajati, vsaj ne v svetu (dobrih) voditeljev. Poglavitna vloga slednjih je torej, da razvijajo in realizirajo potencial svojih zaposlenih. To je opolnomočenje. Toda, kako to storiti? Kako to doseči?

Moč vprašanj

Z vprašanjem (pre)usmerjamo našo pozornost v določeno oziroma želeno smer. S postavljanjem konstruktivnih vprašanj voditelji posredno skrbijo za rast svojih zaposlenih, obraten učinek pa imajo vprašanja, v katerih se skrivajo očitki ter negativna čustva.

Katere vrste vprašanj poznamo in katere so tiste, ki skrbijo za odprto komunikacijo? Predavateljica je predstavila pet skupin:

  • Zaprta (Odgovor je lahko samo da ali ne in število odgovorov je omejeno. Namen vprašanja je dobiti točno določen odgovor.)
  • Odprta (Odpirajo možnost za različne odgovore ter spodbujajo kreativnost ter odpirajo komunikacijo.Namen vprašanja je pridobit čim več informacij.)
  • Več-v-enem (Dve ali tri odprta vprašanja v enem. Namen vprašanja je definirati ton in temo pogovora.)
  • Sugestivna (Uporabimo jih takrat, ko želimo npr. predstaviti rešitev, a ne želimo biti preveč neposredni.)
  • Hipotetična (Nadgradnja sugestivnih vprašanj, opremljena z več dejstvi in informacijami.)

Udeleženci smo se nato preizkusili v postavljanju različnih tipov vprašanj in priznati moramo, da imamo občutek, da je potrebno kar nekaj dela, da to veščino usvojiš.

ABCD model – osnova coachinga

Od vprašanj k izzivom. Sabina je predavanje preusmerila k razlagi modela ABCD, ki naj bi precej dobro razložil osnove tehnike coachinga.

V prvem koraku in drugem koraku največjo vlogo odigra voditelj oziroma coach, saj bistveno bolje poznata izziv ali težavo, ki je pred nami. Njuna naloga je, da naredita dober povzetek situacije in preko vprašanj pridobita kvalitetne informacije za nadaljnje odločanje.
V tretjem in četrtem delu na vrsto pridejo zaposleni, ki s svojimi predlogi rešitev aktivno pričnejo sodelovati ter definirajo tudi ovire, ki jih pričakujejo do cilja. In to je po besedah predavateljica tudi bistvo opolnomočenja zaposlenih.

Že tako izjemno interaktivno predavanje se je zaključilo s prikazom konkretnega primera delovanja ABCD modela z vključitvijo ene od udeleženk.

 

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial