Ena na ena s Claudom Varleyem

20. 02. 2020

»Podjetja danes iščejo MBA kadre, saj so se ti sposobni hitreje prilagoditi hitrim spremembam!«

 

Živel je v enajstih državah, predaval v osmih, govori šest jezikov in je očitno gospod premnogih izkušenj iz akademskega in poslovnega sveta. Kot zanimivost naj razkrijemo, da imata s svojim sinom podjetje v Monaku, ki prodaja sadne sokove, med njimi tudi Fruktalove. Zaposlen je bil pri American Standard ter American Hospital Supply Corporation kot revizor, nato se je v Monaku zaposlil kot t.i. lovec na glave v kadrovski agenciji. Ne dolgo zatem ga je ulovil lovec na glave podjetja, za katerega je sam iskal talente. Ironija? To podjetje je bilo Coca-Cola, za katerega je prevzel vodenje dveh podružnic na jugu Francije. Je tako zelo pripaden znamki, da trdi, da je whiskey cola zanič pijača, saj po njegovem mnenju whiskey pokvari Coca-Colo.

Claude Varley je tudi MBA predavatelj in to plat njegove kariere smo želeli raziskati.

 

Gospod Varley, kako ste pričeli svojo kariero? So vas že od nekdaj zanimala področja, v katerih delujete danes?

Po študiju na ICHEC Management School v Buslju, priznani poslovni šoli, sem za nekaj let odšel v Tunizijo poučevati. Imel sem pogodbo s tunizijsko vlado.  Zelo sem užival, poučevanje me je navdajalo z adrenalinom in željo po nenehnem učenju. A pogrešal sem prakso, stik s podjetništvom, poslom. Hrepenel sem predvsem po mednarodnih izkušnjah. Tako sem se pridružil podjetju American Standard ter delal v šest do dvanajst mesečnih obdobjih na Nizozemskem, Nemčiji, Italiji, Grčiji in Franciji, kjer sem se nato za nekaj časa tudi ustalil. A ni dolgo trajalo, ko me je že rekrutirala American Hospital Supply Corporation in sem postal njihov mednarodni revizor. Odšel sem v ZDA in Mehiko. Po petih letih sem bil premeščen v Pariz, kjer sem postal podpredsednik oddelka za finance in nadzor za Evropo. Nato sem prejel ponudbo kadrovske agencije iz Monaka, ki po celi Evropi išče najustreznejše kandidate. Naposled me je rekrutiralo ravno podjetje, ki sem ga tudi zastopal, in sicer španska podružnica Coca-Cola. Postal sem predsednik podjetja in skrbel za podružnici v južni Franciji. Obenem sem pričel poučevati na univerzi v Monaku. Torej, kot lahko vidite, se poučevanje in posel ves čas prepletata. Res sem vesel, da je tako.

V letu 2020 bosta GEA College in UNYP, kjer poučujete računovodstvo, pričeli z izvajanjem MBA programa v Ljubljani. Kakšna so vaša predavateljska pričakovanja?

Zelo se veselim predavanj v Ljubljani. Zanima me, kakšni bodo udeleženci programa, kakšno je mesto in seveda, kakšna je podjetniška miselnost v vaši državi. Predvsem pa bom skrbel za to, da bodo udeleženci prejeli najbolj uporabna znanja, kar jim jih lahko predam. Znanja, ki jih bodo že naslednji dan lahko uporabili na delovnem mestu ter tako bistveno lažje reševali izzive. Vedno sem čutil, da bi rad izkušnje, veščine in znanja, ki sem jih pridobil na različnih trgih, delil z mlajšimi generacijami. Kot predavatelj na UNYP-u sem obiskoval Tirano, Beograd, Skopje in Atene, zdaj je na vrsti še Ljubljana in komaj že čakam, da se prične.

Omenili ste številne države, v katerih ste poučevali. Se morate vedno prilagajati različnim kulturam, navadam in miselnostim ali je MBA jezik univerzalni jezik?

Nikoli nisem imel težav pri prilagajanju drugim kulturam. Konec koncev, predavanja so vedno potekala v angleškem jeziku, tako da sporazumevanje ni težava. Veščine in kompetence, ki jih pridobite skozi MBA program lahko uporabite na kateremkoli trgu, na kateremkoli koncu sveta.

Vaša področja so računovodstvo, finance in upravljanje s človeškimi viri. Katero od njih je najtežje poučevati? Na uho nam je namreč prišlo, da ste izjemno priljubljen predavatelj računovodstva, in da študenti pravzaprav uživajo v tem. Kako vam to uspe?:)

Res je, da sem leta poučeval HRM, mi je pa bližje področje financ in računovodstva. Vedno vprašam svoje študente, kaj je vsakodnevna naloga managerjev? Odgovor mora biti vedno isti: odločajo. Lahko odločajo o prodaji, marketingu, proizvodnji, HRM in tako dalje, vse to bo imelo vpliv na računovodske izkaze in denarni tok podjetja. Če ne znaš pravilno prebrati teh dokumentov, se moraš enostavno zanesti na druge ljudi, da to storijo. Toda, ali gre zaupati vsem ljudem? Ne nujno. Zato učim svoje študentke in študente brati vse računovodske izkaze ter jih predvsem analizirati in interpretirati. Tako bodo lahko v bodoče bolje odločali. Se pa vedno poslužujem uporabe realnih primerov iz realnih podjetij, da dobijo najboljši možen uvid.

Kako so se MBA programi razvijali skozi leta? Lahko primerjate različne generacije študentov?

Govorim lahko samo o področjih, ki jih pokrivam. Opazil sem, da današnje generacije kažejo več zanimanja za finance in računovodstvo kot pretekle. Zakaj je tako? Ne bi znal podati natančnega odgovora, se je pa način vodenja podjetij spremenilo in s tem tudi potrebe določenih veščinah in kompetencah. In to so nove generacije tudi prepoznale ter privzele.

 

 

Katere veščine MBA študenti največkrat iščejo? Katere od teh sami najraje poučujete?

Najbolj jih seveda zanimajo znanja, ki jih lahko uporabijo takoj oziroma naslednji dan v službi. Predvsem želijo postati dobro odločevalci in ravno tega jih najraje učim. Seveda jih sam lahko najbolje opremim z znanjem razumevanja in analiziranja dokumentov stroškovnega, proračunskega in finančnega računovodstva ter ostalih listin, s katerimi podjetja operirajo. Sicer pa podjetja ves čas iščejo MBA kadre, saj so se sposobni hitreje prilagoditi hitrim spremembam, se pravi, so bolje odzivni. In to je vrlina, ki je v današnjem času izjemno pomembna.

Kaj je najbolj privlačno na študiju MBA?

Menim, da vsi, ki zaključijo program, zelo strokovno obvladajo vodenje, ne zaostajajo pa tudi na ostalih področjih. Lahko rečem, da zelo dobro razumejo vse spektre in barve podjetja, obenem pa postanejo odlični voditelji. To je po mojem mnenju dodana vrednost, ki je skoraj noben drug študij ne ponuja. Da resno razumete računovodstvo, finance, marketing, podjetništvo, strategije in tako naprej, ste najboljši možen kader za katerokoli podjetje.

Imeli smo priložnost pokukati v predavalnico, ko je g. Varley predaval računovodstvo. Hitro smo dojeli, zakaj je tako zelo priljubljen. Simpatičen, poln zgodb, suveren in »oborožen« z znanjem. Prava kombinacija za izjemnega predavatelja, se strinjate?

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial