Navdih za vodenje podjetja črpa (tudi) iz ragbija
O svojem podjetju govori strastno, z navdušenjem predstavi vizijo, ki se zdi, da bo že jutri uresničena. Ivan Šček zase pravi, da je zanesljiv, prilagodljiv, odprte glave, inovativen in proaktiven. Ne ustraši se pritiska, po navadi ga zagrabi kar za roge. Tudi naš vtis je bil tak. Bivši ragbist, ki v nekaj minutah poskrbi, da se popoln laik zaljubi v ta šport. Bivši podpredsednik ragbi zveze z željo po tem, da bi ljudje v bodoče videli v najemu vozila priložnost za občutek svobode.
Opišite svoje podjetje Renty.
Renty smo prijazno, ustrežljivo rent-a-car podjetje, ki brez skritih stroškov skuša omogočiti čim boljšo uporabniško izkušnjo najemniku vozil.
Zakaj ste se odločili za rent-a-car podjetje?
V meni je želja po rent-a-car podjetju klila že od 18. leta. Že takrat mi je bilo namreč čudno, zakaj je toliko avtomobilov neuporabljenih. Parkirani so čakali lastnika. Včasih po cel dan. Meni se je zdelo to precej potratno. No, in ker sem bil vedno podjetniško naravnan, sem pomislil, da bi to »težavo« obrnil v posel. Kmalu zatem mi je sošolec iz srednje šole omenil, da namerava odpreti rent-a-car podjetje in me povabil zraven. Za odločitev sem potreboval manj kot sekundo!
Začela sva z različnimi idejami. Od najmanjših pa do megalomanske v obliki car-sharing platforme z lastnimi vozili. No, potem sva cilje morala prilagoditi zmožnostim in pričela s klasično rent-a-car storitvijo. Kupili smo 3 nova vozila Škoda City-go ter jih pričeli oddajati.
Pripravili smo tudi poslovni načrt, ki pa se je izkazal za togega oziroma čez toliko sprememb smo morali iti, da smo ugotovili, da mu ne moremo slediti. Vedeli smo samo, da moramo vztrajati in še enkrat vztrajati ter slediti cilju!
V kateri fazi je podjetje sedaj?
Obdobje, v katerem smo sedaj, smo poimenovali mass – rollout. Gre za začetek platforme, na kateri bi ljudje lahko najeli vozilo za vsega 1 euro na dan. To je naš cilj. Da to izpeljemo, potrebujemo 150 vozil. Trenutno jih imamo v uporabi 100.

Katera je najpomebnejša stvar, ki se je v podjetju zgodila v zadnjem letu?
Morda bi izpostavil to, da smo v sodelovanju z marketinško agencijo končno postavili temelje in smernice za pričetek mass – rollout faze za našo platformo.
Kam ciljate v prihodnosti?
Ciljamo na tri glavne segmente. Naš glavni, dolgoročni cilj je vsekakor car- sharing, torej platforma, ki sem jo že malo prej omenil. Druga stvar so kratkoročni najemi vozil uporabnikov, ki v tistem trenutku niso lastniki avtomobila ali pa imajo svoje vozilo na servisu. V to kategorijo spadajo še turisti, ki vozilo najamejo za vikend, da opravijo izlete v bližini. Tretji segment pa predstavljajo asistence. Mi imamo pogodbo z vsemi zavarovalnicami v Sloveniji in v primeru okvare vozila, lahko pri nas za čas servisiranja, uporabnik najame nadomestno vozilo pri nas.
V čem si želite biti drugačni od konkurentov?
V prilagodljivosti pogojev najema predvsem. Pri nas ni dodatnih doplačil ali skritih klavzul. Kar vidiš in podpišeš, to dobiš. Naj navedem dva primera. Če stranka vrne prazen tank, dobila pa je polnega, ne plača polnjenja tanka, ampak samo dejansko razliko. Drug primer je, ob poškodovanju avtomobila stranka pokrije dejanske in ne pavšalnih stroškov popravila.
Kaj je značilnost vaše panoge?
Značilna je popolna konkurenca. Na trgu je veliko ponudnikov, odvija se prava borba za svoje mesto. Posledično so tudi cene nižje.
Katere so temeljne vrednote vašega podjetja?
Jaz izhajam iz ragbija in mislim, da sem veliko vrednot tega lepega športa prenesel tudi v podjetje. Poštenost, vrhunska storitev in vedno zadovoljni kupci. Tudi sicer mislim, da imajo predvsem kolektivni športi veliko skupnega z vodenjem podjetja. Naučiš se delovati v ekipi, naučiš se povezovati. V ekipi imaš soigralce, v podjetju imaš sodelavce. Jaz jim vedno pravim tako, ne glede na hierarhično lestvico.
Kako skrbite za dobro klimo v podjetju?
Najpomembnejša je odprta komunikacija. Težave in konflikte rešujemo sproti in tako skrbimo, da se slaba energija ne kopiči. Na sodelavce želim delovati s pozitivnim zgledom.

Koliko podjetništva ste se naučili kot študent in koliko potem, ko ste odprli svoje podjetje?
Večino teoretičnih znanj sem pridobil na GEA College. No, še vedno jih pridobivam, saj zaključujem magistrski študij Podjetniški management. GEA College mi je dal izjemno podlago. Sicer se je moja študentska zgodba začela na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, a sem jo zaradi življenjskega sloga, ki ga po mojem mnenju imamo večina milenijcev, kmalu prekinil. Težko sem namreč usklajeval urnik, pa tudi dolgočasiti sem se pričel. Začel sem tudi hrepeneti po praktičnih znanjih in tega tam nisem bil deležen. Spomnim se, da sem ob prepisu na GEA College začel »požirati« predavanja in informacije, ki so bile tam posredovane. Bil sem kot majhen otrok. Še vedno hranim literaturo in zapiske, ki jih občasno potegnem iz predala in preberem.
Leadership. Kako ga vi doživljate?
Z menjavo generacij se menjajo tudi potrebe in želje zaposlenih. Za stare modele vodenja ni nujno, da še delujejo v raznolikih in sodobnih okoljih. Če želimo voditi oddelek ali kar celo podjetje, moramo delovati z zgledom. Potrebno se je zavedati, da ljudje danes, ko izbirajo zaposlitev, ne gledajo samo na plačilo, ampak iščejo okolje, kjer bodo lahko tudi »nahranili« svojo osebnost, dušo če želite. Ljudje si želijo učenja in napredovanja, tako delovno okolje jim moramo delodajalci nuditi in jih znati motivirati k doseganju skupnih ciljev.
Kako po vašem mnenju osebne lastnosti vplivajo na vodenje?
Dober vodja mora biti pogumen, odgovoren. Biti mora odličen spodbujevalec, motivator. Seveda pa mora v prvi vrsti biti vizionar.
Kakšne kompetence po vašem mnenju mora imeti dober vodja?
Veliko lastnosti se da priučiti, nekatere pa so nam položene tudi v zibelko oziroma so se izoblikovale skozi naša življenja. Mora biti sposoben zaupati, ter prenašati odgovornost na zaposlene. Na začetku vsi naredimo nekaj napak, vendar edino tako se lahko zaposleni izboljšujejo, jaz kot vodja pa vidim kdo je vreden zaupanja in kako se kdo znajde v različnih situacijah.
Kdo je Ivan Šček osebno, kdo poslovno?
Meja je praktično zabrisana. To mi lahko pritrdijo tudi ostali podjetniki. Mislim, da sem v obeh svetovih zelo iskren, odprt človek. Takšnega, kot me vidite, takšen sem. Podjetništvo mi je postreglo s kar nekaj življenjskimi izkušnjami. Omenil bi recimo trdoživost. Po naravi sem zelo zaupljiv in tak želim tudi ostati, a zdaj me negativne izkušnje težje zamajejo.
Kakšna je bila vaša pot od študenta do direktorja?
Kot študent GEA College sem bil izjemno dejaven. Vodil sem študentski svet, ki smo ga po ne vem koliko letih ponovno zagnali in mu vpihnili življenje. Delovali smo vključevalno, povezovalno. S tem sem, če pogledam nazaj, pilil svojo podjetniško ali managersko žilico. Učil sem se timskega dela. Organizirali smo izlete, zabave, bowlinge, izobraževanja in mnoga druga udejstvovanja. No, v tem času sem bil tudi zaposlen pri Phillip Morrisu, kjer sem pridobival neprecenljive delovne vrednote.
Če Ivan Šček ne bi postal podjetnik, bi…?
(kratek premor…) Podjetnik 🙂 . Vedno sem želel biti podjetnik. No, če dobro pomislim, morda bi želel biti kapitan ladje.
Kako zapolnite svoj prosti čas?
Skušam ga čim več preživeti z ženo. Če ga pa ostane še kaj, pa z ragbi ekipo. Svoj čas sem bil tudi podpredsednik ragbi zveze. Zdaj žal tega časa nimam več. Za rekreacijo pa poskrbim v bazenu, igram namreč vaterpolo ali pa na ragbi treningu.

Lepo je videti, kako naši diplomanti pogumno zaplavajo v podjetniške vode in neustrašno govorijo o svojih načrtih. Morda se danes še ne zavedajo, a zgodbe kot je Renty bodo tlakovale pot tudi novim generacijam. Vlivale jim bodo pogum, drznost in predvsem vero, da je s strastjo in inovativnostjo mogoče uspeti tudi v »nagnetenih« branžah, kot je rent-a-car. Ivan in ekipa, bravo!