GROWTH HACKING

09. 05. 2019

GROWTH HACKING

Delavnica z Majo Voje

 

Maja Voje_Growth HackingVal digitalne dobe je s seboj prinesel tudi nove poklice, ki so si hitro izborili svoje mesto, še posebej v podjetniških vodah. Na izjemno zanimivi in poučni delavnici je Maja Voje, vodilna strokovnjakinja za growth hacking pri nas, pojasnila kaj »growth hacker« oziroma strateg rasti počne. V čem se razlikuje od marketinga, kot ga poznamo, zakaj prinaša rezultate in ali se ga lahko priučimo dovolj hitro? Mnogo vprašanj ter še več uporabnih odgovorov!

Growth hacking bi lahko opisali kot marketing, začinjen s statističnimi metodami, obogaten z analitiko in združen z UX oblikovanjem. Pa še kaj bi se našlo najbrž. Gre pravzaprav za proces hitrega preizkušanja in razvoja produkta skozi različne trženjsko-prodajne poti v namen rasti podjetja. Primera takih preizkusov bi lahko bila sprememba barve ali velikosti teksta na spletni strani in nato z A/B testiranjem spremljanje konverzije ali pa izvedemo A/B test pri e-mailu, pri čemer uporabimo dve različni zadevi (subject). Pred testiranjem moramo seveda določiti metriko, ki nas zanima. Lahko namreč sledimo številu novih uporabnikov, ciljni konverziji na spletni strani itd.

Pa smo Slovenci dovolj dobro seznanjeni s to metodo, ki jo je že »davnega« leta 2010 razvil Sean Ellis, znan po sodelovanju z Dropbox-om? Maja Voje razloži: »V praksi ameriške novosti najdejo pot do nas v 2-3 letih. Včasih traja še malo dlje. Sicer pa za naša večja podjetja generalno ne morem trditi, da so počasna pri prevzemanju inovacij. Imamo odlična inovacijska podjetja, ki veliko pripomorejo k razvoju gospodarstva. Slovenci imamo močan segment zgodnjih vernikov v growth hacking, predvsem v e-commerce-u, visokotehnoloških podjetjih in v startup svetu. Veliko takih ljudi se je združilo v leta 2017 ustanovljeni skupnosti Growth hacking Slovenia, ki sedaj šteje preko 2.100 članov. Naj omenim še, da 20. maja k nam prihaja Sean Ellis, ki je navdušen nad lokalno skupnostjo!«

Naloga stratega rasti je podjetju pomagati pri implementaciji metode, sooblikovanju strategije rasti, pomagati pri sestavi lastnega tima ter uvajanju eksperimentalnega načina dela. Maja zase pravi, da s podjetjem najraje ostane med tremi in šestimi meseci. Po tem obdobju mora biti podjetje dovolj dobro opremljeno, da samo izvaja strategijo rasti. Je pa priporočljivo, da se te metodologije poslužujejo podjetja, ki so na trgu že preverila potencial svojih izdelkov in si želijo pospešiti rast.

 

Maja Voje Growth hacking

 

Na delavnici smo se dotaknili tudi prednosti oziroma izzivov, s katerimi se growth hacking srečuje. Predavateljica prednosti vidi predvsem v medoddelčnem sodelovanju in povezovanju, saj metoda terja združevanje tržnikov, analitikov, programerjev, produktnih vodij in UX oblikovalcev. Tudi razpršenost tveganja je pozitivna plat, saj namesto, da vse stavimo na kampanjo, ki smo jo snovali pol leta, tveganje razpršimo na več manjših preizkusov. Omeni tudi širino znanja, ki ga mora strateg rasti pridobiti. Te pa, po njenem mnenju, »growth mindset«, ko ga enkrat osvojiš, zaznamuje tudi zasebno.

Med izzivi, s katerimi se growth hacking srečuje, Vojetova omeni potrebo po urejeni in celoviti analitiki, brez katere se odločitev ne da pametno in dobro sprejemati. Zato mora vsako podjetje najprej poskrbeti za optimizacijo analitike in podpornih raziskovalnih metod. Na koncu še omeni, da se ne smeš ujeti v zanko kognitivne pristranskosti, ko želiš dokazati, da imaš prav zgolj zato, ker si sam postavil hipotezo.

Dodala je še: »Disciplina temelji na procesu, ki je močno podoben tako znanstveni metodi kot vsem lean procesom, ki sem jih kdajkoli zasledila. Trendi in novosti so vedno, ampak se lepo dopolnjujejo z idejo growth procesa. Proces je dober, ni pa nujno, da ga vsi dobro interpretirajo in mu sledijo. Tako je z vsako stvarjo. Dokler obstaja živahna skupnost, ki ima motivacijo deliti si znanje in sodelovati, bo growth skupnost rasla. Globalna skupnost GrowthHackers.com (super newsletter, mimogrede, močno svetujem, da se naročite) šteje 500.000 članov. V Sloveniji je še kaj nekaj rezerve.«

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial