Intervju z mentorico: Andrea Volenik

30. 06. 2021

“Podjetniki se morajo povezovati, deliti informacije in znanje. To se vedno vrne. Dobro se z dobrim povrne.”

Andrea Volenik je direktorica podjetja Volenik d.o.o., ki deluje od leta 1998 in upravlja 3 franšizne restavracije McDonald’s v Sloveniji. Ena je v Ljubljani na Celovški cesti in obratuje 24 ur na dan. Druga restavracija je v Domžalah, ki na novo ponuja tudi McCafe, in tretja v ljubljanskem nakupovalnem centru ALEJA v Šiški. Podjetje ima skupaj 160 sodelavcev, skoraj 80 redno zaposlenih in nekaj čez 80 študentov.

Kot mentorica ponuja vpogled v franšizni sistem v gostinstvu, področje organizacije ekipe in poslovnih enot, področje motivacije zaposlenih ter kako biti podjetnik in hkrati del multinacionalne korporacije.

V letošnjem pilotskem projektu Mentorski program SBC – Slovenian Business Club in GEA College smo jo povezali s študentko 2. letnika smeri Podjetništvo v perspektivnih panogah Niko Močnik, s katero sta stkali prijateljske vezi.

Kaj vas je prepričalo, da ste pristopili k Mentorskem programu SBC in GEA College?

“Prvo bi rekla, da mi je v čast, da sem bila izbrana. Ker včasih, ko človek počne svoj posel, si v svojem svetu in si misliš, komu bi pa moje izkušnje sploh lahko prišle prav. Drugo pa, da je meni delo z mladimi in ljudmi nasploh velik navdih. Tudi ko delamo v klubu SBC, sem dostikrat obkrožena z mladimi, kjer je velika izmenjava idej in koristnih, dobrih informacij. Novi ljudje vedno prinesejo nov svet, nove ideje, novo energijo. To mene dviguje. Tudi pri mentorstvu je tako, dobiš vpogled v en drug vidik. Obe strani, tako mentor kot mentoriranec, sta zmagovalki, če je ‘taprava’ energija in pravo sodelovanje. Meni to ogromno daje.”

“Od te mreže poznanstev si lahko obojestransko pomagaš. To, da lahko vedno koga pokličeš, da ti pomaga … to je zlata vredno.”

Kako ste krizo izkoristili za nov zalet? Kakšne so bile prilagoditve?

“Vse, kar se je zgodilo, nas je presenetilo. Mi smo bili v izjemno neugodni situaciji, ker smo bili tik pred odprtjem tretje enote v nakupovalnem centru v ALEJI v Šiški. To pomeni, da je šlo za veliko investicijo, to pomeni, da smo od 3 – 6 mesecev pred tem zaposlovali ljudi. Ko se je vse zaprlo, smo imeli 76 redno zaposlenih in nekaj čez 80 študentov, ki delajo za nas. Na začetku smo rekli ‘čakanje’ in tu je bilo ogromno birokracije. Bilo je izjemno naporno, čeprav se je vse ustavilo. Mi smo vse zaprli, razen Wolta, ehrane in McDrive Šiška. Z dostavo hrane smo rešili zaloge, ki bi sicer šle v smeti. Promet pa nam je radikalno upadel.”

Kar je bilo problematično, je, da smo imeli pet tednov ljudi doma, vse smo plačali in nikogar nismo dali na zavod. In ker smo potem dva meseca pozneje odprli še tretjo enoto, nismo dosegli kriterijev, da bi bili upravičeni do subvencije. Zato bomo morali ta del letos vrniti državi. Za podjetnika so take stvari velik udarec.”

“Ker težko prideš do dobrega kadra, je padla odločitev, da zadržimo ljudi, kolikor jih potrebujemo. In smo verjeli, da jih bomo vse aktivirali že maja. Za nas je bilo pomembno, da jih zadržimo, ker smo veliko vlagali v to, da jih najdemo in da jih naučimo. To so lojalni, pridni ljudje. In danes mi ni žal. Četudi bi bilo finančno bolje takrat jih dati na zavod in jih potem vzeti nazaj, se mogoče tu pojavi tisto nezaupanje.”

“To, kar je ta čas prinesel, je, da smo imeli čas spremeniti določene interne procese. Ker je bilo vmes vse zelo umirjeno, čeprav zelo stresno, smo videli, katere stvari niso dobre in katere je treba spremeniti. Katere procedure so napačne, kateri ljudje so napačni za nas. Ker enostavno smo v zadnjem letu videli, tudi pri sebi, kaj je dobro, kaj slabo, kaj sprejmem in česa ne kot direktor oziroma vodja. Veliko manj je tolerance, kot je je bilo prej. Vsakemu daš možnost, a če vidiš, da nekdo ni dober za organizacijo, za podjetje, je mogoče čas, da poišče novo pot. Kar se tiče organizacije in stroškov, veliko bolj pazimo. Zdaj je zato bistveno boljše.”

“To je neprecenljivo leto, za katerega upam, da ne bo prišlo nazaj, a se mi zdi, da smo ga zelo dobro izkoristili. Tudi, ker smo imeli srečo, da smo lahko delovali. Veliko srečo. Zdaj smo se organizirali tako, da je boljše za nas, za goste in za zaposlene.”

“Moramo biti pripravljeni, fleksibilni, in smo tudi bili. A zdaj je drugače. Bolj hitro odreagiramo, tudi hitreje rečemo ‘si pravi za nas’ ali pa ‘nisi’. Ogromno delamo na področju kadrov. To mora biti tako, da z veseljem prideš na delovno mesto, da si delimo dobro energijo, da hočemo vsi dobro, da so gostje zadovoljni. To je naš cilj, da so vse naše poslovalnice na tem nivoju.”

Kaj bi svetovali mladim podjetnikom, ki jim je kriza vzela zalet?

“Zelo pomembno se mi zdi, da se kot podjetnik nikoli ne ustaviš, da vedno iščeš boljše poti, da stvari olajšaš in izboljšaš. Tako sama delujem in to se mi zdi najbolj pomembno. Ne smeš se ustaviti. To je dolgčas. Čas gre naprej, svet se razvija in nam velikokrat sploh ni jasno, kaj vse se razvija, ker smo v svojem svetu.”

“Podjetniki se morajo povezovati, deliti informacije in znanje. To se vedno vrne. Dobro se z dobrim povrne.”

“Lani se je zgodilo nekaj izjemnega – pokazalo se je, koliko si lahko ženske pomagamo, koliko je sposobnih, pametnih, dobrih žensk. Izpostavil se je pomen srčnega voditeljstva, kjer gledamo na splošno zadovoljstvo, gledamo na to, da lahko pomagamo. Ne vse na silo, ne hierarhično, ne ‘prav, narobe in kdo je kriv’, pri meni to ne obstaja, ampak kaj je narobe in kako lahko to izboljšamo.”

“Mladim podjetnikom svetujem, naj najdejo svojo nišo, kaj stranka potrebuje, česa si želi pa mogoče niti ne ve, da si želi, in kako ji lahko pomagaš. Nikakor z odnosom ‘ne gre’. Najdi pot! Vse se da. Kaj lahko naredijo boljše, kje lahko ponudijo več? Ker tisti, ki je na drugi strani, želi plačati primerno ceno za določeno storitev, predvsem pa želi podporo, ideje in občutek varnosti. Zavedanje, da z njim delaš, ker je top. S takimi tudi jaz hočem v bodoče sodelovati.”

Letošnji Mentorski program SBC in GEA College smo zaključili in vsi pari, ki so bili v projekt vključeni, so hvaležni za to neprecenljivo mentorsko izkušnjo. Zato si želimo v prihodnosti to omogočiti še večjemu številu tako že uveljavljenim kot nadobudnim podjetnikom, ki so še na začetku svoje podjetniške poti.

➡  Preberite si še Intervju z mentorjem: Peter Ladič in Intervju z mentorjem: Martin Jezeršek.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial