Mikro + Polo, podjetje, ki slovi po neomejenem plačanem dopustu, prijazni kulturi in inovativnem vodenju, je v treh desetletjih postalo vodilni slovenski dobavitelj laboratorijskega pribora in opreme.
Sinonim za inovacije in napredno delovno okolje, v poslovnem svetu, postavlja nove mejnike. Od zajtrkov za zaposlene, športnih dni in fitnesa na delovnem mestu, do dobrodošlice otrokom in štirinožnim prijateljem – Mikro + Polo je podjetje, ki delovno kulturo dviguje na raven sodobne demokracije.
GEA Top Taletni so na podjetniškem popoldnevu spoznali generala te izjemne ekipe – Marka Verdeva, direktorja Mikro + Polo. Ta je s svojo karizmo, preprostostjo in neposrednostjo razbil stereotipe o tem, kako naj bi izgledal in deloval tipičen direktor uspešnega podjetja.

»Ovire so v naši glavi.«
Ko so študenti vprašali, kako premagati ovire kot začetnik, je Verdev uporabil metaforo smučanja skozi gozd: “Ste se kdaj smučali po gozdu? Ste gledali pot ali drevesa okoli?« Ovire si postavimo sami. Namesto da iščemo težave, moramo gledati poti, ki nas vodijo naprej.«
Njegova filozofija je preprosta, a močna: »Jaz najprej skočim in se potem znajdem.«
»Banka ni želela delati z nami, ker izgledam kot baraba.«
Markov videz je daleč od klasične predstave o poslovnežu – s tetovažami in sproščenim slogom oblačenja, ki vključuje tudi trenirke, se ne obremenjuje s predsodki. »To, da ne izgledam kot tipičen direktor, je moja prednost. Pri pogajanjih me pogosto podcenjujejo, kar se pogosto obrne v mojo korist,« je razložil študentom. »Največ, kar lahko storite, je, da ste to, kar ste.«
Od skromnega otroštva do svobodnega voditelja
»Izhajam iz družine, ki ni imela veliko, stric je imel več, a prav to me je spodbudilo. Videl sem, da lahko imaš več.«
Čeprav je Mikro + Polo danes podjetje z miljonskim letnim prometom, Verdev poudarja, da denar ni njegova glavna motivacija: »Žene me svoboda – dokazati, da se da.«
Kultura podjetja: ogledalo voditelja
Mikro + Polo danes slovi po izjemni delovni kulturi, a tega ni bilo vedno. »Imel sem slab vzor o tem, kaj je dober vodja, in ljudje so odhajali. Šele ko sem začel biti resnično jaz, so me ljudje sprejeli. Dober vodja more bit voditelj, ne vodja, da mu ljudje sledijo, in to pride iz tega, da postaneš človek, jaz ne maram dajat vtisa, da sem nekaj več. Titule me ne definirajo – jaz sem samo Marko.«
Kot vodja verjame v avtentičnost, samokritičnost in zaupanje. »Če želiš, da ljudje zaupajo tebi, moraš najprej ti zaupati njim. Kultura se gradi leta, z majhnimi dejanji.«
Markova odprtost se kaže tudi v njegovem soočanju z izzivi duševnega zdravja. Javnost je presenetil z iskrenim priznanjem o stresu, izgorelosti in antidepresivih. Študentom je zaupal: »Naučil sem se reči ‘pusti, boš jutri’.«
Kot nekdanji študent GEA College je posebej izpostavil lekcijo, ki jo je dobil pri profesorju Alešu Liscu: »Naučil me je, da je najboljši marketing brezplačen – ko so dejanja tista, ki govorijo. Nikoli nisem plačal za oglase, ker naša zgodba sama najde pot do ljudi.«
Markova zgodba ni le zgodba o uspehu, temveč zgodba o drznosti in zaupanju vase.
Študentom GEA College je na koncu namenil ključni nasvet: »Podjetništvo je pogum in če si upaš biti drugačen, boš vedno korak pred ostalimi.«