Možgani in voditeljstvo

25. 11. 2020

“How neuroscience can make us more effective leaders?”

v LEADERSHIP 4.0

 

Tretje predavanje na programu Leadership 4.0 smo preživeli v družbi tujega predavatelja, Carlosa Davidovicha,  sicer predavatelja na našem MBA programu ter strokovnjaka za nevromarketing. Za nekatere morda celo nekoliko abstraktna tema, a zelo kmalu po začetku smo razumeli, da je pred nami 90 izjemno zanimivih, poučnih in uporabnega znanja polnih minut.

Iztočnica je bila nekoliko biološko obarvana, saj smo izvedeli, da imamo ljudje v resnici tridelne možgane. Najstarejši je plazilski del, sledi sesalski in nato prefrontalni korteks in vsak ima svojo funkcijo, poleg tega pa ravno zaradi tega ves čas med seboj tekmujejo za prevlado. Večina nas je nato prvič slišala, da so možgani povezani z našim srcem, ki po neki teoriji tako predstavlja četrti del možganov ter črevesje, ki naj bi predstavljalo petega. Prav slednji je predaveteljev najljubši del, saj po njegovem prepričanju hrani največ informacij. 

Kako teh pet delov možganov vpliva na naše delovanje?

Verjeli ali ne, na prav vsako našo odločitev je pripeta tudi čustvena komponenta, kar pravzaprav pomeni, da smo nesposobni sprejeti kakršnokoli odločitev 100% racionalno. Vseh pet delov možganov je vpetih v naš vsakdanjik, in kot smo že uvodoma dejali, ves čas tekmujejo med seboj za prevlado. Odvisno je seveda v kakšni situaciji se nahajamo. 

G. Davidovich je na primeru sposobnosti leaderjev in managerjev to ponazoril takole:

  • Za postavljanje strategij potrebujemo racionalni del možganov.
  • Za empatijo potrebujemo emocionalni del možganov.
  • Za tveganja potrebujemo črevesni del možganov.

Ravno v tem delu predavanja je eden od poslušalcev predavatelju zastavil izjemno zanimivo vprašanje: “Ali lahko zgolj racionalni del možganov ustavi sprejetje odločitve?” in odgovor je bil pritrdilen.

Koncept VUCA in miselnost rasti

Koncept VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) se je v poslovni svet prikradel pred nekaj leti in predvsem pomeni, da privzete rešitve enostavno več ne delujejo. Ravno zaradi kompleksnosti poslovnega sveta se več ne srečujemo s konceptom “rešitev za problem”, ampak s “pogledom na dilemo”. Kar je bila iztočnica za andaljevanje predavanja.

“Mindset” oz. miselnost, ki jo predavatelj loči na dva dela, in sicer na FIXED in GROWTH. Eden nas vleče nazaj, drugi potiska naprej in najbrž ni potrebno dodati, kateri dela kaj. Vsem nam je skupno to, da imamo obdobja ene oz. druge prevladujoče miselnosti. Se je pa izjemno pomembno zavedati, katere značilnosti so lastne obema “mindsetoma” in predvsem jih prepoznati v nas, saj tako lahko bistveno vplivamo na lastno ravnanje. 

 

 

Nato je g. Davidovich pojasnil, kako lahko managerji in leaderji usmerjajo svoje zaposlene v miselnost rasti:

  • Osredotočenost na rezultat? Raje se osredotočite raje na njihov napredek, na učenje. 
  • Pohvalite sposobnost? Raje pohvalite proces, trud in vložek. 
  • Vzpodbujajte ljudi? Raje vzpodbujajte njihove predloge.
  • Rangiranje? Ne, raje soustvarjajte področja za rast. 

 

 

Predavanje se je zaključilo z vprašanji slušateljev in predvsem deljenjem lastnih izkušenj, ki so večinoma pritrjevale teoretičnemu delu predavanja. Zanimivo je bilo spremljati, kako podobne poglede na miselnost rasti so imeli udeleženci in kako konkretne izkušnje so delili. 

G. Davidovich je v odgovor na zadnje vprašanje o razliki med managerjem in voditeljem, dodal še: “Ni vsak manager tudi voditelj. Dandanes pravi voditelji razumejo, da ne vedo vsega in predvsem vodijo ljudi, da pokažejo ves svoj potencial. 

Leadership 4.0 je kratek, a učinkovit online izobraževalni program o voditeljstvu. V sklopu 5-ih modulov (vsak traja 90 minut) vas priznani domači ter tuji strokovnjaki spodbujajo, da izboljšate svoje voditeljske pristope, nadgradite veščine vodenja ter znanje uporabite že naslednji dan. Na GEA College smo prepričani, da imajo ravno voditelji in voditeljice moč za pozitivne spremembe, “le” prave veščine morajo imeti. Veščine, ki jih narekuje industrijska revolucija 4.0.

Gre za nov način vodenja ali slog, v katerem voditelji spodbujajo, navdihujejo in motivirajo zaposlene, da podajajo inovacije in ustvarjajo spremembe, ki pomagajo pri rasti in oblikovanju prihodnjega uspeha podjetja. Odzivni morajo biti na spremembe, osredotočeni na vzpostavljanje učeče se kulture ter deliti morajo moč. V bodoče ne bomo več imeli t.i. tehnoloških in socialnih voditeljev, nastopil je čas za t.i. digitalne voditelje. 

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial