Navdihujoča podjetniška zgodba

23. 03. 2020

Dr. Martens – od zvina gležnja do prodanih 8 milijonov parov čevljev na leto

Ste vedeli, da se je zgodba ene najbolj prepoznavnih obutvenih blagovnih znamk na svetu pričela med drugo svetovno vojno z zvitim gležnjem nemškega zdravnika dr. Klausa Maertensa, ki je ugotovil, da takratni vojaški čevlji niso kaj prida udobni? Leta 1945 je iz avtomobilske pnevmatike izdelal z zrakom napolnjen notranji podplat čevlja in s tem močno povečal udobje, saj so do tedaj podplate izdelovali zgolj iz trdega usnja. Nato je britanski izdelovalec obutve R. Griggs Group odkupil patentne pravice in znamko preselil na Otok.

Obutev je bila skozi desetletja zaščitni znak različnih subkultur, tudi tistih, ki so bile povezane s fizičnim nasiljem, kar je seveda škodilo ugledu znamke. Konec devetdesetih let prejšnjega stoletja je podjetje pričelo beležiti znaten padec prodaje, finančna situacija se je zelo poslabšala. Kot rešitelj je leta 2013 na pomoč priskočil investicijski sklad Permira, takratni lastnik znamk Hugo Boss in New Look. Takrat se je znamka Dr. Martens »ponovno rodila«. Kaj se je zgodilo?

Blagovna znamka se je povezala z znanimi imeni iz modnega in glasbenega sveta. Sodelovanje z modnim oblikovalcem Marcom Jacobsom ter kultnimi Sex Pistols je obrodilo sadove. Več njih. Drugi korak je bil znatno povečanje števila maloprodajnih trgovin po celem svetu. Za nameček so leta 2016 pričeli z novo linijo, »vegan line«, pri čemer so gornji, usnjeni del čevlja zamenjali s sintetičnim, poliuretanskim delom ter odprli vrata nišnemu trgu. Velik del prodaje so preselili tudi na splet, ki žanje velike uspehe.

Čez nekaj dni bo svojo 60. svečko upihnil najbolj znan model Dr. Martens, 1460. Zdaj najbrž veste od kod ime?

Vir

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial