Obujeni okusi

24. 05. 2023

Ekipa Obujeni okusi organizira kulinarične dogodke za vse, ki si želijo posebnega doživetja. Nudijo svetovanja pri implementaciji kulinarične dediščine, obogatijo muzejski program ali pripravijo zanimive, unikatne kulinarične delavnice.

V tokratnih zgodbah iz Inkubatorja se predstavlja Polona Janežič – arheologinja in organizatorica poslovanja v gostinstvu in turizmu, ustanoviteljica startupa Obujeni okusi.

 

Polona, lahko na kratko predstaviš svojo idejo Obujeni okusi?

Obujeni okusi so ideja, kjer predstavljamo prehrano in življenje v preteklosti – v različnih obdobjih od prazgodovine do začetka 20. stoletja. S tem približujemo arheološko, etnološko ter kulinarično dediščino širši javnosti. Dogodki, ki jih organiziramo, so zasnovani tako, da obiskovalcem in udeležencem pričarajo čim pristnejšo zgodbo življenja v preteklosti, hrano pripravljamo po ohranjenih receptih ali jo rekonstruiramo na podlagi drugih podatkov. Kjer se le da, dejavnost nadgradimo tudi z metodami kuhanja, kakršne bi uporabljali v posameznih zgodovinskih obdobjih. Velikokrat se tako kuha tudi ob ognjišču in so delavnice tudi za udeležence pravo doživetje. Obujene okuse predstavljamo skozi kulinarične delavnice, cateringe, tečaje, članke, pripravo zgodovinskih menijev in podobno. Pripravljamo tudi večerje na domu. Kmalu, upam, sledi tudi knjiga.

 

 

Kje si dobila idejo?

Ideja je nastala po dolgoletnem združevanju lastnega znanja z različnih področij. Sem namreč univerzitetna diplomirana arheologinja in organizatorica poslovanja v gostinstvu in turizmu – gostinka z narejeno višjo šolo smeri gostinstvo in turizem. Zgodovina hrane in vsega povezanega z njo me je zanimala že dolgo, skozi svoje študije pa sem jo začela podrobneje in aktivneje proučevati. Na slednjem sem s kolegico svoje raziskave prehrane v Ljubljani v zadnjih 2000 letih združila tudi v diplomskem delu. Hkrati sem razvijala svojo strast do fotografije, predvsem kulinarične. Moja fotografija ujame trenutek, ki nas popelje v točno določeno obdobje preteklosti, saj ni rekonstruirana le jed, ampak fotografijo obogatim tudi z replikami iz istega zgodovinskega obdobja. Vsa ta znanja so trdna podlaga za to, da lahko svoje dejavnosti izvajam kvalitetno in unikatno.

 

Kakšen je vaš poslovni model in nastop na trgu?

Sodelujem s slovenskimi muzeji, različnimi društvi, ki obujajo starodavne načine življenja ter restavracijami. Sprva bom idejo preizkusila na slovenskem trgu, kjer bom preverila svoj nastop in poslovni model. Imam pa vsekakor tudi plan, da se na osnovi naučenega podam še na druge bližnje trge. Povezavo s tujino, kjer sem že delovala, ohranjam preko pisanja člankov za npr. novonastalo britansko revijo Living Medieval (članek bo izšel v naslednji številki), dogovarjam se za udeležbo na srednjeveškem sejmu na Švedskem, sodelovala pa bom tudi na jesenski delavnici razvoja programa za enega izmed srednjeveških gradov v Romuniji.

 

S kakšno konkurenco se srečujete?

Pri nas so glavna konkurenca predvsem ekipe ali posamezniki v gostinstvu, ki pripravljajo kulinarične delavnice ali cateringe na podobno tematiko, pa tudi restavracije, ki v svojo ponudbo vključujejo takšen tip jedi in črpajo iz podobnih virov. Močno konkurenco imam predvsem v tujini, kjer posamezniki lažje pridobivajo podobna znanja skozi konkretne študije, namenjene izključno takšnim raziskavam, zato so lahko veliko bolj specializirani in tudi bolj podprti s finančnimi sredstvi.

 

Kaj je vaš cilj za 2023?

Moj cilj za 2023 je delati predvsem na prepoznavnosti in razvoju svoje ideje, kritično ovrednotiti lastno delo in ponudbo izboljšati, nadgraditi ter optimizirati za prihajajoča leta.

 

Kdo so vaši kupci in od kod?

Zaenkrat so naši kupci oziroma naročniki predvsem javni zavodi, ki želijo obogatiti svoj program, pa tudi posamezniki, ki jih takšna tematika še posebej zanima. Združujemo se tudi z različnimi posamezniki, ki želijo svoje že utečene kulinarične delavnice razširiti oziroma nagraditi (npr. nabiralci), da skupaj ustvarimo posebno doživetje za udeležence. Prav tako pa se na nas obračajo gostinci, ki želijo organizirat posebne dogodke, na primer srednjeveške večerje. Za njih pripravljamo menije in celostno podobo večerje. Zaenkrat sicer delujemo na območju Osrednje Slovenije, vendar je želja, da dejavnost razširimo tudi v ostale regije ter tujino.

 

Kaj vas je pripeljalo do ideje za vključitev v Inkubator GEA College?

V februarju sem se odločila za vključitev v program ABC podjetništvo, kjer sem ob koncu izobraževanja dobila možnost mentoriranja za lažji in hitrejši razvoj ideje. Mentorico sem našla v Inkubatorju GEA College in sem z njo izredno zadovoljna. Mentorstvo sva opravljali na tedenski bazi in svojo idejo sem v par mesecih lahko zapakirala v paket, ki sem ga z veseljem lansirala na trg.

 

Kako vidite vlogo inkubatorja pri razvoju vaše ideje?

Inkubator mi je dal ogromno podpore, znanja in s hitro odzivnostjo tudi zagon, da sem svojo idejo predstavila slovenskemu trgu. Tudi zdaj, ko je produkt že zunaj, se lahko še vedno obrnem na Inkubator, pomagajo pa mi tudi pri povečanju prepoznavnosti in me usmerjajo, na kakšne načine razvijati produkt dalje.

 

 

Poloni in njeni ekipi želimo izpolnitev podjetniških ciljev, vas pa vabimo k obujanju pozabljene kulinarične dediščine skupaj z Obujenimi okusi.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial