PODJETNIK Z NEVERJETNIM ELANOM ŠTUDENTE PODUČIL O POMENU DELOVANJA V SOZVOČJU SAM S SABO

06. 10. 2023

PODJETNIK Z NEVERJETNIM ELANOM ŠTUDENTE PODUČIL O POMENU DELOVANJA V SOZVOČJU SAM S SABO

 

Ob začetku novega študijskega leta že tradicionalno v prvem tednu poteka cikel predavanj in delavnic ABC podjetništva, na katerem študentje spoznajo osnove podjetništva in naredijo korak v poslovni svet, ki so si ga izbrali zase.

Na letošnji prvi delavnici v sklopu predavanj ABC PODJETNIŠTVA so študentje začeli na samem začetku, ko so prisluhnili predavanju izr. prof. dr. Mitje Jeraja z naslovom ‘Kaj pomeni biti podjetnik’.

Za piko na i je z njimi svoje znanje in izkušnje delil gost, uspešni ‘serijski’ poslovnež Andraž Gavez – podjetnik, od katerega bi se lahko česa naučili tudi največji.

 

Študentje GEA College se učijo od najboljših

Andraž Gavez je v svetu podjetništva že dolgo znano ime. Svoje prvo podjetje je odprl le en dan po dopolnjenem 18. letu in v 14 letih od takrat nanizal številne uspehe. Med drugim se je kalil v podjetjih, kot so Outfit7, Studio Moderna, Formitas itd., ustanovil številna svoja podjetja in se podpisal pod mnoge blagovne znamke (Moja čokolada, BAM, BeLife Kombucha, Rifuzl itd.) ter uspešna sodelovanja, med katerimi je zadnja fit linija s Patricijo Pangeršič za blagovno znamko Moja čokolada.

Zato ne preseneča, da so se bruci in študenti drugih letnikov GEA College v velikem številu zbrali na predavanju v želji, da bi mu prisluhnili in so željno vpijali vsako njegovo besedo ter ga zasuli z vprašanji.

 

Kako od plačila v kuponih do 1.200.00 prometa letno?

Da bi študentom vlil samozavesti, poguma in drznosti, jim je Gavez pripovedoval o svojih začetkih. Povedal jim je, da njegove prve poslovne ideje segajo v obdobje okrog 16. leta, začel je z nekaj Facebook profili, na katerih je oglaševal, svoje prvo plačilo pa je prejel v obliki 20 kuponov za smoothie – informacija, ki je tako nasmejala kot navdihnila študente.
Študentom je zaupal, kako je presedlal s storitev na produkte (razlog, je razložil, se skriva v prevelikem zaupanju neplačniku, kar ga je stalo 20.000€); jim izdal nekaj posrečenih anekdot iz poslovnega življenja in nekaj neposrečenih dogodivščin, ki so tlakovale pot do uspeha.

 

Podjetje mora biti odraz lastnika in njegovih oz. njenih vrednot

Na vprašanja študentov, kako uspeti, je Gavez študentom položil na srce, da lahko le z iskrenostjo dosežejo uspeh. Večkrat je poudaril, kako pomembno je, da podjetje odraža vrednote lastnika in študentom povedal, da so zanj najpomembnejše vrednote zaupanje, spoštovanje znotraj kolektiva in čustvena inteligenca.
V nasprotju z nekaterimi stereotipi o uspešnih poslovnežih Gavez trdno verjame, da so ljudje v osnovi dobri. In ta filozofija se odraža v celotnem njegovem poslovanju, pogledu na podjetje ter delu z ljudmi, kar je marsikaterega študenta in študentko presenetilo, zagotovo pa tudi pustilo pomemben pečat.

 

Zagovornik ‘remote’ dela

Gavezova filozofija, da so dobri odnosi srce podjetja ter ključ do uspeha, je tudi temelj uspeha dela od doma, ki ga njegovi zaposleni prakticirajo kar v 90%. Sam pravi, da je to mogoče ravno zaradi medsebojnega zaupanja in prevzemanja odgovornosti vsakega posameznika. Pomembno se mu zdi, da se pri delu zaposlenih ne gleda njihovega ‘inputa’, temveč ‘output’. Zaposleni si lahko vzamejo čas za družino, hišne ljubljenčke itd. tudi med delovnim časom, če je le delo narejeno.
Za občutek povezanosti znotraj ekipe, ki večinoma dela od doma, rad poskrbi s skupnim kosilom ekipe 2x mesečno, 2x letno s športnimi dnevi, s team buildingi itd.

 

Pomembno je investirati v ideje, v katere verjameš

Študentom je Gavez zaupal tudi svojo investitorsko izkušnjo – tako v vlogi, ko je sam investitor v drugo podjetje kot v primeru, da drugo podjetje investira v njegov posel. Poudaril je, da je v slednjem primeru zanj ključnega pomena ostati v sedlu podjetja, ki ga je postavil. »Jaz sem lahko vlak, ki pelje naprej, investitorji lahko skočijo na vagon in se peljejo z mano. Toda jaz sem tisti, ki upravlja lokomotivo.« Tako naprej živi tudi njegova filozofija, da mora podjetnik živeti v skladu sam s sabo, njegovo podjetje pa mora, kljub morebitnim investitorjem, odsevati njegove vrednote.

 

Uspeti vam mora le enkrat

Gotovo je marsikaterega študenta pomirilo dejstvo, da je imel Gavez po svojih besedah že na stotine idej, od katerih jih je realiziral približno 20, uspelo pa jih je ‘le’ nekaj. Roko na srce – glede na to, koliko uspešnih podjetjih je že postavil, je že pri svojih 32 letih nanizal poslovnih uspehov za več življenj.

Za konec je razbil še en mit o podjetnikih in razkril, da ga kot podjetnika ne žene potreba po ‘več’, temveč potreba po ‘igranju’ z idejami in premikanje svojih meja. Velik poslovnež je kot velik človek zaključil s tehtno mislijo, koliko človek dejansko potrebuje v življenju – saj konec dneva lahko spi samo v eni 1 postelji.

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial