Pogovor z Manco Korelc

11. 05. 2020

“LinkedIn je potrebno razumeti kot orodje.”

Pred nekaj dnevi smo na izjemno dobro obiskani spletni delavnici gostili trenerko za komuniciranje na družbenih medijih in poznavalko za LinkedIn Manco Korelc. Ker je tema še kako aktualna, a obenem morda še vedno nekoliko nepoznana, smo jo poprosili za kratek pogovor o tem profesionalnem družbenem omrežju.

Vabljeni k branju.

Manca, kako dobro podjetniki poznajo prednosti LinkedIn-a in kako dobro ga znajo uporabljati?

Pri nas je uporaba LinkedIna (v nadaljevanju LN) v prvi fazi in raste. Podjetniki ga za zdaj še preveč razumejo kot medij in še premalo kot orodje. Uporaba LN je večplastna – eno je uporaba za urejanje profila, drugi korak je pisanje vsebin, ogromno prostora je še za aktivno iskanje poslovnih priložnosti (prospecting). LN ima svoje zakonitosti, ko gre za prodajo z LN oz. t.i. social selling in tukaj je ključno izobraževanje.

Kako pomembno je to omrežje za kariero, lahko podprete tudi s kakšno statistiko?

V SLO je 361.000 uporabnikov (vir: https://napoleoncat.com/stats/linkedin-users-in-slovenia/2020/04), na globalni ravni govorimo o 675 mio. ko govorimo o razvoju kariere, naj omenim, da je LN najprej služil za matchmaking med delodajalci in iskalci zaposlitve, kasneje se je razvil v pravi prodajni BI tool. Prav LN je tisto orodje, ki te vodi vse od začetka kariere, iskanja prve zaposlitve, kasneje menjave delovnih mest, predvsem pa je LN tisti, ki omogoča upravljanje s socialnim kapitalom, ki je eno ključnih dimenzij v poslu, ne glede seniority level in fazo kariere.
Z LN lahko najdemo delovno mesto (v tem trenutku več kot 700 delovnih mest za Slovenijo, pred »korono« je bilo dvakrat več), se povežemo s podjetjem in osebo, ki je odgovorna za delovno mesto. Nikjer drugje v digitalnem svetu ne moremo na tako ustrezen in pravilen način komunicirati v tem kontekstu kot na LN.

Katere osnove mora vsak podjetnik poznati o uporabi LI? Koliko potenciala znamo izkoristiti?

Predvsem je pomembno razumeti, da je LN del v prodajnem procesu in da je LN profil veliko, veliko več kot online življenjepis. Razumeti je treba zakonitosti LN, bonton komunikacije, nato moramo razumeti, kdo so naši ciljni kupci in kaj so njihovi izzivi, kako poteka prodajni proces in na kakšen način lahko LN uporabimo za naš posel. Brez te domače naloge LN ne bo učinkovit.
Potenciala je še veliko, izkoristiti pa ga bomo znali, ko bomo razumeli, da je LN orodje, ki lahko deluje samo, če ga znamo uporabljati in če ga uporabljamo konsistentno. LN rada primerjam z mailom – mail nam ne bi služil kot orodje, če ga ne bi dnevno odpirali, brali in pisali mailov. Z LN je podobno, le da so seveda tukaj aktivnosti drugačne.

Kako se omrežje vključuje v prodajni proces?

To je seveda odvisno od posameznega podjetja, ampak za vse prodajnike je LN orodje za grajenje kredibilnosti podjetja in posameznikov (zaupanje je pogoj za sklenitev vsakega B2B posla), iskanja in nagovora potencialnih leadov ter negovanje odnosov z obstoječimi.
Lahko rečem, da se LN z določenimi aktivnostmi vključuje v vsako fazo prodajnega procesa.

V katero smer se bo omrežje po vašem mnenju razvijalo?

LN se v določenih vidikih zelo približuje FB – novi »featurji« so LN live, LN events, prihajajo tudi stories. LN zelo spodbuja komunikacijo, vključenost, zato dodaja takšne funkcionalnosti. Že davno ni več tog, profesionalni medij, kakor se je tudi sicer poslovna komunikacija zelo omilila. Verjamem, da imajo družbena omrežja pri tem ključno vlogo. Seveda pa ne bo postal novi FB (čeprav ga mnogi uporabniki tako razumejo, kar je velika napaka), s takšnimi funkcionalnostmi nas uči, kako komunicirati z našimi strankami, tudi v B2B poslu. LN je izjemen pokazatelj, kako pomembno je razumeti H2H v zgodbi.
Zmagovalci bodo podjetja, ki bodo razumela težo orodja LN, izobrazila svoje zaposlene in dodala LN na tedensko agendo kolegijev, kjer bo govora o tem, kakšne vsebine mora marketing pripraviti, da bo prodaja lahko uporabila pri iskanju leadov, in kje lahko VSAK zaposleni prispeva za dobro podjetja. Da pa lahko razumemo vse te aktivnosti, je treba narediti domačo nalogo: kaj želimo doseči, kdo so naši kupci in kako se zaposleni vključujejo v komunikacijo podjetja.

Kje so še rezerve?

Ravno v zadnji povedi prejšnjega odgovora. LN bomo v polnosti izkoristili, ko mu bomo dali takšno težo, da ga bomo uporabili vsaj na tedenski bazi. Dokler bomo iskali izgovore »nimam časa, da se še z LN ukvarjam«, bo LN vse priložnosti odnesel h konkurenci.

Manca, hvala za pogovor in srečno!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial