KROŽNO PODJETNIŠTVO
Inovativni poslovni modeli v praksi malih in velikih podjetij
Avtorica: Katja TROP, MBA
ISBN številka: 978-961-6347-90-7
»Hana si iz ostankov kosila s 3D tiskalnikom natisne večerjo. Obleče se v hlače, ki so stare več kot 20 let, saj jih proizvajalec redno obnavlja. V kopalnici so vsi izdelki v embalaži za večkratno uporabo, saj si ne predstavlja, da bi nekaj tako vrednega, kot je plastenka, enostavno odvrgla. Z električnim kolesom se odpelje v službo, kjer lahko polni reciklirano baterijo. Hana je predstavnica generacije, ki živi »krožni življenjski stil«.
4. razlogi zakaj prebrati knjigo
1. Nastala je na podlagi pogovorov z managerji in podjetniki, ki delujejo v Sloveniji in širši regiji, ki so predstavljeni v obliki krajših primerov: Atlantic Grupa, BiteMe, Elaphe, EveGreen, Iskraemeco, Knauf Insulation, Lotrič Meroslovje, Rifuzl, Sinergise, Smetumet, Treecelet, Varis.1.
2. Je ena redkih slovenskih knjig, ki krožnost obravnava v kontekstu podjetništva. Kaj to pomeni:- uporabna je tudi za MSP – na strnjen način povzema ključne koncepte in ponudi orodja, ki so uporabnav praksi (npr. kanvas za krožno podjetništvo)
3. Vključuje prispevke strokovnjakov iz regije, ki s krožnostjo delajo v praksi:
- Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER Partnerstvo za trajnostno gospodarstvo: Trajnostno poslovanje lahko dosežemo le s sistemskim razmišljanjem;
- Simon Franko, direktor BASF Slovenija, Srbija, Hrvaška: Skupaj zagotovimo pozitivno vrednost za celotno družbo;
- Luka Ilić, direktor, Connect2: Trajnostni razvoj skozi deležnike; Trajnostno poročanje in finančno vrednotenje trajnostnih kazalnikov;
- Damjan Kovačič, specialist za upravljanje investicijskih skladov, SAVA Infond: Finančne institucije.
4. »O krožnem podjetništvu bomo kmalu govorili le še kot o podjetništvu, saj bo to naša nova normalnost«, kot pravi avtorica knjige. »Marsikaj moramo vsi, ki delamo v gospodarstvu, obrniti na glavo, najprej in predvsem v svojih glavah«, še dodaja.
Bo krožno podjetništvo nova normalnost?
Krožnost je eden od ključnih pristopov, s katerim podjetja uresničujejo trajnostno poslovanje. Krožno podjetništvo že postaja nova normalnost, ki zahteva izredno velik preobrat v vseh sferah delovanja posameznika, podjetja in celotnih sistemov. Morda kmalu ne bomo več govorili o krožnem podjetništvu, ampak le o podjetništvu, za katerega je normalno, da koncept odpadkov ne obstaja, da se izdelki in materiali ohranjajo čim dlje v rabi, naravi pa omogočamo, da se regenerira. Podjetnik bo govoril o inovativnih poslovnih modelih, ki zahtevajo širše razumevanje kaj je vrednost, ki jo ustvarja podjetje. Iskal bo izzive in rešitve znotraj širših sistemov deležnikov, družbe in okolja. Aktivno bo vključeval uporabnike, saj brez njih krožni poslovni modeli ne morejo delovati. Odprt bo za stalno učenje in eksperimentiranje, tudi s pomočjo novih digitalnih tehnologij. Na ta način bo sodeloval v sistemu zapiranja, ożenja in upočasnjevanja zank.
Poglavja:
 |
|
1. Na poti v krožnost |
|
2. Krožno podjetništvo je poslovna odločitev |
|
3. Inovativni krožni poslovni modeli |
|
4. Eko-inovacije in digitalizacija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avtorica:
Katja Trop, MBA
Katja Trop
Navdušujejo me zgodbe finančno uspešnih blagovnih znamk, ki puščajo pozitiven pečat v družbi in okolju. To je tudi razlog, da na svoji poslovni poti združujem marketing in trajnost. V marketingu delujem več kot 18 let, pretežno na mednarodnih trgih. Nanj gledam predvsem strateško in verjamem v njegovo ključno vlogo tudi pri razvoju trajnostnih in krožnih poslovnih modelov. Verjamem v krožno podjetništvo, v katerem vidim izjemen potencial tudi v Sloveniji.
Na GEA College predavam predmete iz področja marketinga in delujem kot predstojnica Katedre za marketing in digitalni marketing. Zadnja leta pa je je moj navdih spodbujanje študentov in podjetij v smeri trajnosti in krožnosti. To je bila tudi osnova za razvoj predmeta Trajnost in krožno podjetništvo za študente dodiplomskega študija. O trajnosti predavam na različnih dogodkih (SOF, FIN-D info dnevi, Združenje za kakovost…) ter sodelujem kot vsebinski vodja na mednarodnih projektih. Ključno pa je, da skupaj s podjetji pripravljam študije primera, ki so najbolj koristen način spodbujanja prehoda v trajnost.
Svoje znanje delim tudi skozi mentoriranje, pisanje člankov in knjig. Sem so-avtorica učbenika Strateški marketing za podjetnike in avtorica knjige Krožno podjetništvo. Inovativni poslovni modeli v praksi malih in velikih podjetij.
Velik ponos in odgovornost nosim do 3-kratnega priznanja za naj predavateljico na GEA College, Fakulteti za podjetništvo. Iskre v očeh sodelujočih, ki napovedujejo nove, trajnostne podjetniške ideje, pa so moje poslanstvo in največja motivacija. Zato se veselim vsakega bralca knjige, ki sem jo pisala z namenom uresničevanja svojega poslanstva. Veselim se inovativnih krožnih poslovnih idej slovenskih podjetij. publikacijo Modern Diplomacy ter gradi inovativne koncepte, kot so prevodi pomenov, etični odtis, kalibracija umov, resonanca src, etika minimuma in podobne.
Cena:
– Cena je 25,00 €*
*Cena že vključuje DDV, ne vključuje pa morebitne poštnine.
Poštnina:
– 3,90 € (DDV je že vključen v ceno)