Priložnosti v podjetništvu

12. 08. 2019

»Podjetništvo je poligon za ustvarjalne«

Avtor: doc. dr. Mitja Jeraj

 

Ljudje se radi obračamo za priložnostmi in radi tipamo po področjih, ki obljubljajo. To nas vznemirja, nas polni z energijo in nam daje zagon. In nič drugače ni, ko se odločamo za karierno pot. Včasih so bili predlogi staršev precej poenoteni, saj smo ves čas poslušali o zdravnikih ali pravnikih. »To študiraj, pa bo!« No, to morda še vedno drži, ampak priložnosti so tudi drugje. Predvsem v podjetništvu.

Podjetništvo, ta čudoviti poligon za ustvarjalne, drzne, inovativne in inspiracijske zgodbe, je kljub svoji neizprosnosti najboljša pot do svobode. Svobode vseh oblik. Samo pomislite, kaj vse podjetništvo prinaša in omogoča. Svoje osebne talente lahko razvijete onkraj meja, iščete rešitve za težave ljudi, ustvarjate nova delovna mesta in ste krojač svoje usode. A veje podjetništva segajo na toliko različnih področij in v toliko različnih panog, da bi raje tu govoril o tistih najzanimivejših in najprivlačnejših. Dve izjemno perspektivni panogi sta zagotovo turizem in marketing, ki v podjetništvu omogočata odlične priložnosti za realizacijo poslovnih idej.

Zakaj ravno ti dve panogi? Ker vsi indici kažejo na njuno perspektivnost. Na hitro se dotaknimo  statistike v slovenskem turizmu. Leto 2018, ki je bilo že rekordno že peto leto zapored, je zabeležilo 5,93 milijonov turistov (8% rast glede na 2017) ter 15,6 milijonov prenočitev (10% rast glede na 2017). Cilji z vidika prihodkov in prenočitev za obdobje 2017 – 2021 so že doseženi. Dovolite, da se še nekoliko poglobim v številke. Rast mednarodnih prihodov turistov je pri nas bila 11%, v Evropi 6%, prilivi iz naslova izvoza potovanj so znašali 2,71 milijard evrov (11,6 % rast glede na 2017). Turizem prispeva 12,3% k BDP. Dobri obeti, kaj?

 

Podjetništvo Turizem

Marketing prav tako ponuja ogromno svežega. Vse se premika, kot kaže, v digitalni svet in temu je treba slediti. Danes buri duhove umetna inteligenca (AI). Robotizacija prinaša popolnoma nove poglede na oglaševanje, pridobivanje informacij o potrošniških navadah še nikoli ni ponujalo toliko rešitev, growth hacking, vplivnostni marketing in ostali novi koncepti že dobivajo svoja mesta v marketing oddelkih. Prihodnost je vsekakor vznemerljiva. Pravijo, da bomo morali celo pozabiti na »legendarne« 4P in se posvetiti 4E (en.: engagement, experience, exclusivity, emotion). Poglejmo malo k nam, kaj se je v lanskem letu dogajalo z oglaševanjem v številkah. V zadnjih dveh letih je bruto vrednost oglaševanja pri nas znašala milijardo evrov. To je za 9% več, kot 2 leti prej. Največji kos je pripadel televiziji, ki nam je postregla z dobrimi 8.600 oglasi dnevno (vzorec: 26 TV kanalov). Najbolj oglaševana je bila trgovinska panoga, ki je povečala oglaševanje v primerjavi z 2017 za 6%. Trgovini sledijo telekomunikacije ter avtomobili.

 

In ravno zaradi omenjenih trendov smo se na GEA College odločili, da strnemo svoje znanje in izkušnje in podpremo študijski program Podjetništvo v perspektivnih panogah, kjer se bomo osredotočili na turizem in marketing. Program je primeren za vse, ki ste bodisi že zaposleni v eni od panog pa bi želeli svoje znanje nadgraditi bodisi se kot podjetnica oziroma podjetnik želeli preizkusiti na omenjenih področjih. V treh letih izrednega študija boste pridobili veliko praktičnega znanja iz sveta podjetništva. Z vami bodo namreč največji strokovnjaki iz obeh panog, ki bodo delili svoje izkušnje, svoje znanje in vam pomagali z nasveti. Ker si želimo čimbolj približati vašim željam in potrebam, smo vam pripravili dva načina študija, in sicer klasični ter kombiniran e-študij. Študij bo potekal ob petkih in vikendih, na voljo pa boste imeli tudi online gradiva ter možnost individualnega učnega načrta.


>> Tudi tebe zanima kariera v marketingu ali turizmu? Preberi si več o programu Podjetništvo v perspektivnih panogah


Na GEA College že 30 let spodbujamo in učimo podjetniške veščine, ki niso uporabne zgolj za podjetnike, ampak za vse zaposlene, na vseh nivojih. Finance, strateško načrtovanje, računovodstvo in še mnoga druga znanja so izjemno uporabna za vsakega, ki želi uspešno delovati z tržnem gospodarstvu.

Naše poslanstvo je poučevati in širiti podjetniško miselnost in s programom podjetništvo v perspektivnih panogah smo naredili še korak naprej v začrtani smeri.


Viri:

ifeelslovenia.si, marketingmagazine.si

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial