PSIHOLOŠKA ODPORNOST V VSAKDANJEM ŽIVLJENJU

14. 06. 2019

PSIHOLOŠKA ODPORNOST V VSAKDANJEM ŽIVLJENJU

 

Saro Isaković nas, si upamo trditi, velika večina pozna kot nekdanjo olimpijko, ki nas je s skokom v plavalni bazen prilepila pred TV ekrane in poskrbela, da smo v naslednjih minutah grizli nohte, stiskali pesti in jih preživeli precej stresno. Toda, kaj pa mi za TV zaslonom vemo o stresu v primerjavi z nekom, ki se bori za olimpijsko odličje?

Foto: LinkedIn Sara Isaković

Sara Isaković je kot nekdanja vrhunska športnica pritiske vseh vrst lahko izkusila na lastni koži. Iz športnih voda se je podala v akademske. V ZDA je na univerzi Berkeley diplomirala iz psihologije, v zadnjih letih pa razvija programe, ki temeljijo na tehnikah čuječnosti in vizualizacije. Bila je izvajalka raziskav o možganih na univerzi v San Diegu, soavtorica dveh raziskovalnih člankov v znanstvenih revijah Frontiers in Behavioral Neuroscience in Biological Psychology, sodelavka oddelka za psihologijo na Emirates Airlines, del startup skupine v Oslu in sicer kot Performance direktorica na Fitsmind of Norway. Danes te izkušnje prenaša na različne profile ljudi. Tudi na podjetnike.

 

Delavnica Psihološka odpornost v vsakdanjem življenju je razkrila, kako pomembno je biti v stiku s samim seboj ter nam ponudila številne rešitve, kako se učinkoviteje lotiti vsakodnevnega stresa. Kako pomembno je, da se zavedamo dihanja, kako lahko nadziramo svoje misli in čustva, da nas ne »odnesejo« v nemirne vode in še mnogo več. Predvsem pa smo govorili o orodjih ali tehnikah, ki bi jih morali podjetniki, ki se vsakodnevno srečujejo s stresnimi situacijami, ponotranjiti.

Zanimalo nas je, kako se v trenutku spopasti s stresno situacijo in se umiriti. Sara pravi, da: »Nujno se je potrebno osredotočiti na dihanje. Na globoko dihanje v prepono. Reagiral bo parasimpatični živčni sistem, ki nam bo sporočil, da je vse v redu. Da smo na varnem. In nato fizični umiritvi sledi psihična

Sara Iaković - PSIHOLOŠKA ODPORNOST V VSAKDANJEM ŽIVLJENJU

Kako pa je s podjetniki in stresom? Vedno več se v javnosti opozarja na izgorelost in očitno je napočil čas, ko bomo morali (po)skrbeti zase. Sara odgovarja: »Seveda, podjetniki se vsakodnevno soočajo s pritiski. Bodisi zaradi lastnih pričakovanj, ki jim ne uspejo slediti ali pričakovanj drugih. Vesela sem, da je izgorelost vedno manjši tabu in da se vse bolj uveljavlja zavedanje, da moramo in da lahko poskrbimo za svoje zdravje. In čuječnost je ena tehnik, ki nam pomaga pri tem. Gre za trening mišice v možganih, ki ji rečemo insularni korteks. Preko zavedanja dihanja se ta mišica krepi in se v stresnih situacijah aktivira. Obenem sproži tudi to, da pride do izraza prefrontalni korteks, kjer je predel za naše izvršne funkcije – planiranje, dobro odločanje in nadzorovanje čustev. S čuječnostjo treniramo vse te povezave v možganih.«

 

Zatorej, globok vdih in dolg izdih!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial