Športna akademija za starše

Športna akademija

Športniki so tisti, ki s svojimi rezultati navdihujejo množice. Omogočimo jim, da bodo lahko do vrhunskih rezultatov prihajali…in to zdravi!

Program je namenjen vsem tistim staršem, ki imajo doma športnika.

Da bi zagotovili vse pogoje za nemoten proces urjenja in za doseganje čim boljših rezultatov, potrebujemo celosten pristop. Zato smo za vas, skupaj s priznanimi in uveljavljenimi strokovnjaki, ki imajo veliko izkušenj z vrhunskimi športniki, pripravili program, ki vam bo ponudil vse potrebne informacije. Tako boste lahko svojemu mlademu športniku v pomoč in podporo ob sprejemanju pravih, predvsem pa zdravih odločitvah. Ker vemo, da je vaša podpora in vloga, kot staršev ključna, vas bomo skupaj s strokovnjaki peljali preko tistih vsebin za katere menimo, da  vam bodo v tej pomembni vlogi v pomoč.

Uspešnost športnikove kariere je odvisna od številnih dejavnikov:

  • pravilno načrtovanega treninga,

  • počitka,

  • primerne prehrane,

  • psihične priprave,

  • preprečevanja in zdravljenja poškodb idr.

Skozi 6 modulov, 7 tem in 8 strokovnjakov boste svoje znanje obogatili. Pripravili smo celosten program vsebin za zdravo pot tistih, ki nas bodo v prihodnosti navduševali in risali nasmeh na obraz. Hkrati pa smo vsebine pripravili tako, da bodo prišle prav tudi vam in izboljšale vašo kakovost življenja. Vabljeni.

 

MODULI

 

Načrt treninga in fizioterapijaPsihologija mladega športnikaPrehrana športnikaJavno nastopanjeŠportni marketingKlinična somatika

Modul 1: Načrt treninga in fizioterapija: Sergej Rozman & Matej Ipavec


Poslanstvo akademije je, da staršem športnikom strnjeno ponudimo najpomembnejše vsebine in informacije. Prednost je, da te vsebine dobite iz prve roke, od športnikov in strokovnjakov, ki se s športom in športniki ukvarjajo že vrsto let. Skozi program boste starši imeli možnost in priložnosti izpostaviti svoja vprašanja in dileme.

Prvi del bo namenjen načrtovanju treninga, temi, ki je pomembna pa kljub temu velikokrat prezrta.  V drugem delu predavanja pa se bomo dotaknili vprašanja kaj je fizioterapija in zakaj je nujno potrebna v vrhunskem športu. Kaj storiti ob poškodbi, na koga in kako se obrniti? Zakaj so včasih najmanjše poškodbe lahko veliki razlogi za daljše odsotnosti in morebitne operacije. Predavanje bo zastavljeno tako da bo publika lahko ves čas spraševala stvari ki jih zanimajo – odgovor strokovnjaka iz »prve« roke.

Vsebina:

 

  • Uvod, zakaj se lotevamo tega projekta?

  • Načrtovanje treninga: zakaj in kako?

  • Vprašanja s katerimi se srečujete starši športnika/-ice

  • Osnove športnega treninga.

  • Uvod v fizioterapijo.

 


Modul 2: Psihologija mladega športnika: mag. Aleš Vičič


Poleg telesne, tehnične in taktične priprave na športnikov uspešen nastop vpliva tudi psihološka priprava. Dobro vemo, da različne telesne sposobnosti (npr. hitrost, moč, vzdržljivost, gibljivost), dobro naučeni tehnični elementi in taktična znanja zelo vplivajo na to, kako dobro bomo tekmovali. Manj pa poznamo ključne psihološke lastnosti, ki prav tako pomembno vplivajo na uspeh v športu. Skozi modul bomo govorili o tem kako lahko starši pripomorete k samozavesti, motivaciji, koncentraciji, kontroli treme, razočaranj, agresivnosti in obvladovanju stresa.

 

Vsebina:

  • Uvod v psihologijo mladega športnika: Katere psihološke lastnosti potrebuje mlad športnik za uspeh v športu in zakaj?

  • Vloga in pomen staršev v razvoju mladega športnika: Kako se vesti na treningih, na tekmah, s trenerji, po zmagah, po porazih, pred sotekmovalci …?

  • Motivacija mladih športnikov: Kaj vse jih motivira, kako privzgojit trdno motivacijo in kaj vse vpliva nanjo?

  • Samozavest mladega športnika: kako starši vplivamo nanjo?


Modul 3: Prehrana športnika: Helena Okorn, mag. farm.


Prehrana, ki jo športniki uživajo, dokazano vpliva na njihovo športno zmogljivost, počutje in zdravje. S pravilno prehransko podporo lahko povečajo svojo zmogljivost in telesu omogočijo, da si laže opomore po naporu ter dosežejo želene prilagoditve na vadbene dražljaje. Obenem podpirajo svoj imunski sistem.

Zdravi in brez poškodb lahko trenirajo učinkoviteje in dosegajo boljše uspehe.

Posebno pozornost bomo namenili tudi mladim športnikom, ki so v obdobju intenzivne rasti. Izbrana hrana velikokrat ne zadosti njihovim potrebam, kar lahko vodi v upočasnjen razvoj in rast, ponavljajoče se okužbe, povečano tveganje za poškodbe pa tudi v slabši učni uspeh.

S primernim znanjem o prehranskih potrebah športnika lahko pravilno vpeljemo ustrezne prehranske strategije, ki so  primerne posameznemu športniku, njegovim potrebam, zmožnostim in ciljem.

Vsebina:

  • Kaj pomeni zdravo in uravnoteženo prehranjevanje za (mladega) športnika?

  • Katera so osnovna priporočila za prehrano (mladih) športnikov; katera hranila in tekočine je potrebno zaužiti ter kakšna je njihova primerna količina v določeni situaciji, da optimalno podpremo športnikove napore?

  • Kako v praski izvajamo ustrezne prehranske strategije?


Modul 4: Javno nastopanje: Mateja Janežič


Javno nastopanje je tudi eden izmed dejavnikov, ki lahko na športnika in starše vpliva zelo stresno. Po drugi strani pa mlademu športniku omogoči prepoznavnost in pot do novih sponzorjev. Javno nastopanje je tema, ki vsakomur doprinese nekaj novega in koristnega. Nastopamo namreč vsak dan, doma, na sestankih ipd., ni nujno, da se razume zgolj v kontekstu nastopa pred kamero.

Vsebina:

  • Kaj je javno nastopanje in vloga staršev?

  • Kaj moramo vedeti o komunikaciji?

  • Kdaj, zakaj in kako je športnik zanimiv za javnost in s tem za sponzorje?

  • Kaj dobrega prinese dobra komunikacija?

  • Kaj so športnikove zgodbe in kako jih predstaviti na zanimiv način?

  • Vaje


Modul 5: Športni marketing: dr. Andrej Pompe  & Brigita Langerholc


Športniki, predvsem pa njihovi starši, se soočajo z veliko težavo kako zagotoviti vsa potrebna sredstva, ki jih športnik potrebuje. Iskanje sponzorskih sredstev, ko športnik še nima konkretnih rezultatov, je izziv. Kako se tega lotiti pravilno vam bo povedal izjemen marketinški strokovnjak in športnica, ki je sama šla skozi to pot.

Vsebina:

  • Športnik postaja blagovna znamka

  • Kaj športnik lahko nudi?

  • Sponzoriranje in koristnost

  • Iskanje sponzorskih sredstev (izkušnje športnikov)


Modul 6: Klinična somatika: Aleš Ernst


AEQ Klinična somatika vas nauči zavedanja sebe, svojih gibov odločitev in dejanj. Povrne zmožnost da, vi postanete vodja svojim mišicam, telesu, svoji volji in mišljenju. In ko bolje kontrolirate vse to, pričnete kontrolirati tudi neuro-muskulaturni sistem. Ko mišice sproščate in daljšate, sproščate tudi stres. Prvi korak do spremembe je samozavedanje. Z učenjem AEQ klinične somatike se naučimo zavestnega delovanja. Zavest utirimo kot opazovalko lastnih misli, kar našim odločitvam in dejanjem omogoča, da se uresničijo tako, da podpirajo naše cilje in želje.

Po somatiki se definicija pravilnega človeškega gibanja glasi: gibi centra telesa usklajeno z gibi v okončinah vodijo telo kot celoto proti izbranem cilju. Primaren vir energije za gibanje je center telesa (trup), sekundaren pa okončine (periferija).Takšnega gibanja se učimo celo življenje. Je najbolj urejeno in usklajeno z močjo, funkcijo in razporeditvijo mišic, sklepov ter kosti. Kot najbolj učinkovito izkorišča evolucijsko pogojen ustroj telesa, ima najmanj entropije ter največjo, trenutnemu znanju enako, učinkovitost in izkoristek. Za ohranitev pravilnega gibanja ter izboljševanje je potrebno redno, radovedno vestno učenje.

Opazovanje izpolnjevanja teh standardov gibanja osebe kot celote nam omogoča ločitev pravilno urejenega od nepravilno urejenega gibanja ter določitev primernega učenja, da se ureditev izboljša.

Pri športniku katerega cilj je doseganje maksimuma je ohranjanje pravilnega gibanja nujno za ohranitev zdravega duha v zdravem telesu. Kot dudi enako dobro sposobnost krajšanja in daljšanja mišic. Trening izboljša ter poveča krajšanje mišic ne poveča pa sposobnost njihovega daljšanja. Posledica je vedno bolj zategnjen trd športnik ki porablja vedno več truda za gibanje. Namen delavnice je da se v športno pot in trenažni proces doda tudi znanje potrebno za izboljšanje daljšanja mišic in s tem večjo urejenost ter kompleksnost gibanja.

Vsebina:

  • Praktična delavnica za zavestno gibanje, ki je že mnogim športnikom pomagala na poti do vrhunskih rezultatov ali pa preprečila, da bi svojo športno kariero končali prezgodaj.

 

 

ČASOVNICA

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial