Vodenje z zgodbami

02. 12. 2020

 

Vodenje s pripovedovanjem zgodb

V Leadership 4.0

 

Storytelling is a powerful tool leaders can use to appeal to their followers noble motives. Storytelling touches our hearts. It has a much stronger impact on our behaviors than any other means of communication. Stories stay and when told by leaders in the right way, they make us feel we want to contribute to a cause that far exceeds our tasks and responsibilities at work. When leaders share personal stories with the lessons they learned as a result of failing, they build trust, level with their followers and show they are equally vulnerable as them.

To so besede Sotirisa Karagiannisa, ki je včeraj s svojim predavanjem Leading through storytelling tudi sklenil naš mednarodni izobraževalni program Leadership 4.0. Predavanje se je pričelo z zabavno, in kot se je kasneje izkazalo, poučno nalogo za udeležence, kjer smo sledili istim navodilom, dobili pa različne rezultate. 

 

Kako naj voditelj komunicira?

O tem smo že kar nekaj zapisali, a tokrat nimamo v mislih sloga. Naslov se nanaša na nalogo, ki nam jo je Sotiris zadal in dejstvo, da smo prišli do različnih rezultatov. Zakaj se je pripetilo, kar se je? Smo bili zadovoljni z navodili, nas je vprašal.? 

Izkazalo se je, da navodila niso bila jasna, celo ohlapna, predvsem pa, kot je predavatelj pojasnil, usmerjena vanj. Ljudje se namreč, tako Sotiris, vedno postavimo v osrčje navodil in sporočil. Namesto na publiko, se osredotočamo nase. In enako kot z navodili je tudi z zgodbami. S tem sporočilom se je tudi pričel vsebinski del predavanja, katerega namen je bil osvetliti pomen pripovedovanja zgodb z osredotočenostjo na poslušalca in ne pripovedovalca.

Zakaj so zgodbe v poslu pomembne?

  • Zgodbe učinkovito vplivajo na naša čustva.
  • Zgodbe so konkretne.
  • Zgodb ne pozabimo.
  • Zgodbe predstavljajo “pull” strategijo.

 

 

Kako zgodbe vplivajo na naša čustva, je Sotiris uporabil primer iz farmacevtske industrije, kjer svoje mesto vedno bolj (pri)dobiva t.i. čustvena prodaja, ki spodbuja prodajne managerje in ostale vključene, da preko zgodb razložijo koristi uporabe določenih zdravil oziroma terapij. Torej želijo narediti premik od deljenja statističnih informacij, ki sicer podpirajo kakovost produkta, a nimajo večjega učinka na odločitev stranke.

Zgodbe so konkretne. Imajo začetek, zaključek in glavnega junaka oz. junakinjo. Zato se tudi lažje z njimi poistovetimo. In na koncu imajo močno sporočilo, zato jih ne pozabimo. 

Kaj “storytelling” je in kaj ni?

Velikokrat, ko organiziram delavnico o pripovedovanju zgodb za voditelje in managerje, naletim na zmedene odzive, ker mislijo, da je pripovedovanje zgodb enako pripovedovanju pravljic. A voditelji svojih zgodb ne zaključijo z “in živela sta srečno do konca dni.

Zgodbe voditeljev so o vas samih, ne o drugih. So zgodbe o napakah, iz katerih ste se največ naučili. In namesto začetka “nekoč v davnih časih”, raje začnite z “predstavljajte si!”. 

                                                                    Dobra zgodba je tista, ki:                                                                                                    

  • ki vzbudi zanimanje poslušalcev,
  • ki vzbuja občutek optimizma in
  • ki ne postavlja pripovedovalca nad ostale.

 

Kako lahko to dosežemo?

Tako, da se zavedamo, kaj poslušalca med pripovedovanjem, poleg seveda vsebine, pritegne. So to besede? Naš videz? Raziskava dr. Alberta Merabiana pravi, da:

  • 7 % pripada besedam
  • 38% pripada barvi in tonu glasu
  • 55% pripada telesni govorici

Predavanje se ni zaključilo z “in živela sta srečna do konca svojih dni”, ampak s primeri odličnih zgodb, ki odmevajo v svetu podjetništva in širše.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial