Uspeh, trajnost in dobiček

17. 11. 2020

“Success, Profitability and Sustainability”
v LEADERSHIP 4.0

Za nami je prvo predavanje na programu Leadership 4.0, ki ga je vodil dr. Nenad Savič in je, kot že naslov zgovorno pove, svoje izkušnje in ekspertizo zlil v 90 minut izjemno zanimive in aktualne teme, še posebej za voditeljice in voditelje prihodnosti.

Leadership 4.0 je kratek, a učinkovit online izobraževalni program o voditeljstvu. V sklopu 5-ih modulov (vsak traja 90 minut) vas priznani domači ter tuji strokovnjaki spodbujajo, da izboljšate svoje voditeljske pristope, nadgradite veščine vodenja ter znanje uporabite že naslednji dan. Na GEA College smo prepričani, da imajo ravno voditelji in voditeljice moč za pozitivne spremembe, “le” prave veščine morajo imeti. Veščine, ki jih narekuje industrijska revolucija 4.0.

Gre za nov način vodenja ali slog, v katerem voditelji spodbujajo, navdihujejo in motivirajo zaposlene, da podajajo inovacije in ustvarjajo spremembe, ki pomagajo pri rasti in oblikovanju prihodnjega uspeha podjetja. Odzivni morajo biti na spremembe, osredotočeni na vzpostavljanje učeče se kulture ter deliti morajo moč. V bodoče ne bomo več imeli t.i. tehnoloških in socialnih voditeljev, nastopil je čas za t.i. digitalne voditelje.

Pri definiciji in razlagi trajnosti je dr. Savič citiral novozelandsko predsednico vlade Jacindo Ardern, ki pravi, da: “gospodarska rast, ki jo spremlja slabšanje družbenih razmer, ni uspeh. Če želimo stvari obrniti na bolje, moramo spremeniti način razmišljanja, način delovanja in način merjenja uspeha.

Imeli smo priložnost videti kar nekaj primerov dobre in seveda tudi nekaj slabe prakse, pri čemer je predavatelj predvsem poudaril pojav t.i. greenwashinga, kjer podjetja oz. organizacije uporabljajo oglaševalske akcije v prepričevanje potrošnikov, da so bolj “zelene” kot v resnici so.

Ključno vprašanje pa je ostalo, kako lahko podjetje oziroma organizacija ob uvedbi strategije trajnosti še vedno ustvarja dobiček oziroma uživa poslovni uspeh? Morda je to trenutno največji izziv za že uveljavljene in seveda tudi prihodnje voditeljice in voditelje.

Spoznali smo 7 ključnih korakov za uspešno trajnostni poslovni model:

  • Udeleženci (poiščimo ljudi, ki imajo različne poglede in so pripravljeni na učenje, saj je postavljanje trajnostne strategije predvsem proces učenja)
  • Analiza ekosistema organizacije (če želimo vedeti, kako naprej, moramo ugotoviti, kje smo. Razumevanje naše pozicije v industriji je ključno za nadaljnje korake.)
  • Vizija, misija in vrednote (razmisliti moramo, če moramo katero od treh kategorij ali pa celo vse tri kakorkoli spremeniti, da bomo lahko novo strategijo implementirali)
  • Pričakovanja deležnikov (uporabimo Matriko ključnih trajnostnih izzivov, ki nam pokaže, katera področja oz. dejavnosti so po pomembnosti skupna tako podjetju kot tudi deležnikom)
  • Kratkoročna vizija (postavimo jo vizija uspeha s 4-ih različnih vidikov; finančni, uporabniški, procesovni in organizacijski)
  • Oblikovanje strategije (ko imamo “odkljukane” vse točke do tedaj)
  • KPI (ključne indikatorje uspeha prilagodimo strategiji)

 

Ob zaključku je predavatelj poudaril, da je vpeljava trajnosti v vse segmente poslovanja podjetje zahtevna, saj gre za obsežen koncept, a da je potrebno nekje začeti. Vsi smo soodgovorni za to, da stremimo k doseganju trajnostnih ciljev, ki jih zagovarja tudi UN (spodnja slika).

 

 

Druženje pa je zaključil z mislijo: ”Bodite odprti do dobrih praks in pozorni na slabe. Stremite k temu, da naredimo nekaj dobrega in ne zgolj ne naredimo kaj slabega.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial