Vplivnostni marketing – delavnica o influencerjih

12. 06. 2019

VPLIVNOSTNI MARKETING

Podjetniška delavnica o influencerjih

 

Za blagovne znamke je fino, da so tam, kjer se nahaja ciljna publika. No, morda ne fino, bolj nujno. Že slabo desetletje so to (v veliki meri) družbena omrežja. Torej, blagovne znamke so se med drugim preselile na družbena omrežja. Nič pretresljivo novega. Toda ob upoštevanju, da vedno več uporabnikov uporablja »adblockerje«, je potrebno nove poti iskati na drugačen način. In ta način so vplivneži (ang. Influencerji). Ljudje, ki vplivajo na nakupne odločitve.

Je sicer ta veja marketinga res tako mlada in sveža? V obliki, kot jo poznamo sedaj, prav gotovo, a pojdimo za zanimivost po časovnem traku precej nazaj. V drugi polovici 18. stoletja je lončar in podjetnik Josiah Wedgwood zaslovel s svojimi čajnimi servisi. V medijih mu je uspelo okoli servisov vedno dvigniti toliko prahu, da so se praktično »prodajali sami od sebe«. Predvsem pa je očitno odlično razumel potencial »celebrity endorsementa«, saj je eno od svojih linij čajnih servisov podaril kraljici Charlotte ter jo poimenoval Queen’s Ware in lahko si mislite, kako velikanski uspeh je požel.

Branka Bizjak ZabukovecNo, vrnimo se v naše čase. Za nekoga, ki se prvič srečuje z vplivneži morda vse skupaj deluje precej enostavno. »Ah, saj vzameš v roke telefon, se mal’ posnameš, namečeš par heštegov in objaviš!«. Pa je res tako? Ni. In o tem smo z Branko Bizjak Zabukovec zelo široko (in zelo ozko) govorili na delavnici Vplivnostni marketing, kjer sta se nam pridružila še Teja Perjet (Cool mamacita) in Jani Jugovic (Cool fotr).

 


>> Te zanimajo blagovne znamke in marketing? Preberi si več o programu Digitalni marketing


Postavimo se najprej v vlogo podjetja oz. podjetnika, ki razmišlja o kampanji z vplivnežem. Na kaj mora biti pozoren? Branka Bizjak Zabukovec pravi, da je: »Zelo pomembno preveriti primernost vplivneža za našo blagovno znamko. Nato je potrebno preveriti, če ima le ta resnične sledilce ali pač zgolj kupljene všečke itd. Nujno je tudi, da je vplivnež aktiven oz. aktivna na različnih platformah, ne samo na Instagramu ali pa Facebooku. Bi pa rada poudarila še, da kljub temu, da vplivnostni marketing izvajamo že kar nekaj časa, je to še vedno precej sivo polje, saj nimamo nikakršne pravne ureditve. Podjetniki in upravljavci blagovnih znamk se sprašujejo, kateri vplivneži bi bili primerni za njih, koliko se jim plača, koliko jih lahko nadzorujejo, če sploh ter kako se meri učinkovitost.«

 

Vplivnostni marketing

 

Pa je vedno prvi kriterij velikost oz. masa sledilcev? Ga. Bizjak Zabukovec odgovarja: »Nikakor. Če je vaš izdelek bolj specifične narave, je vredno razmisliti, da iščete med bolj strokovno usmerjenimi vplivneži in ne toliko med »life-stylerji«. Strokovnjakom bo vaša ciljna publika najbrž bolj zaupala, kar pa je ključnega pomena.«

Kako pa vse skupaj doživljajo vplivneži?

Tejo in Janija smo vprašali, kako sploh začeti, kaj je pri tem poslu najtežji del in seveda, kako jim uspeva potegniti ločnico med javnim in zasebnim. »Vse skupaj se je začelo kot hobi, in ko sem videl kako napreduje in kaj vse se imam še za naučiti, me je povsem prevzelo. Seveda je pomagalo tudi, da so ljudje prvi vlog izjemno lepo sprejeli. Veliko stvari bi bilo težkih, če v tem delu ne bi uživala. Ko doma ugasnemo kamere, se dinamika ne spremeni kaj dosti. Želimo ostati pristni, ker drugače sploh ne znamo. Naši vlogi in Instagram profil so veliko več kot le »influencerstvo«. Gre za povezovanje ljudi, ustvarjanje skupnosti, delati in širiti dobro. Gre za prikaz družinskega življenja, ljubezni, ki je še kako pomembna v družini in obujanje vrednot, ki so dandanes žal zanemarjene oz. pozabljene«, je pojasnil Jani.

Vplivnostni marketing

Na kaj pa naj bodo bodoči vplivneži posebej pozorni, preden se odpravijo na to pot? Jih čakajo kje tudi pasti? Teja Perjet pravi, da: »Bodoči vplivneži naj počnejo tiste stvari, ki jih radi počnejo in ne tistih, ki jih morajo. Ko nekaj delaš s srcem in ob tem res uživaš, je uspeh zagotovljen, saj boš takrat storil vse, da dosežeš cilj. Pasti naj vzamejo kot stopničke v življenju, ki jih je treba prehoditi, da pridejo višje. Vsaka past je izkušnja, ki nas bogati in nam prinaša nove možnosti uspeha. Se je pa potrebno zavedati, da je potrebnega veliko truda, dela in odrekanja, a kot sva omenila, če si nekaj res želiš in v tem uživaš, potem ni nič težko.«

In zadnja Tejina misel drži kot pribita!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial