Zgodbe

30. 11. 2020

Pomen “storytelling-a” v voditeljstvu

Zgodbe imajo posebno mesto v naših življenjih, saj spomin nanje seže lahko zelo daleč. Zgodbe imajo barvo, okus, vonj, zato se nas tudi tako močno dotaknejo. Ljudje smo čustvena bitja in zgodbe, kakršnekoli že so, v nas vzbudijo najrazličnejše občutke. Če temu pridamo še, da je pred nekaj dnevi v svojem predavanju o delovanju možganov Carlos Davidovich večkrat omenil, da ljudje v vsako odločitev vključimo svoja čustva, hitro ugotovimo, kako pomembne so zgodbe. Tudi za voditelje.

“Storytelling” je pripovedovanje zgodb, oblika (osebne) interpretacije, uvrščeno znotraj področja komunikologije. Ena izmed definicij, ki jo postavlja Storytelling Association (1997), je sledeča: »Pripovedovanje zgodb je veščina komuniciranja, kjer z besedami, načinom govora in telesnimi gibi, prenašamo podobe iz zgodb določeni skupini poslušalcev. Glavni cilj pripovedovanja zgodb je, da si ciljne skupine čim bolj živo predstavljajo dogajanje in si s svojimi predstavami so-ustvarijo slišano doživetje.« (Storytelling Association, 1997)

 

Kako zgodbe pomagajo voditeljem?

Že uvodoma smo zapisali, da se ljudje že od otroštva srečujemo z zgodbami in tudi v odrasli dobi ni nič drugače, le v nekoliko drugačnih oblikah. Navsezadnje, kateri oglasi nas najbolj prepričajo? Katere življenjske dogodke si najbolj zapomnimo? Za katero podjetje ali organizacijo se raje odločimo? Za tiste z zgodbo.

“Inside each of us is a natural-born storyteller, waiting to be released.”
— Robin Moore, author

Zato je enako pomembno za voditelje, da razumejo pomen zgodb, saj se preko njih bistveno lažje povežejo s svojimi zaposlenimi. Toda, kako konkretno jim je “storytelling” lahko v pomoč?

  • Upravljanje s konflikti

Niso vsi konflikti enaki in narava le teh se pogosto spreminja, zato neposreden način reševanja ni vedno najbolj učinkovit. Skozi “storytelling” velikokrat sporočilo lažje posredujemo, ne da bi pri tem vzbujali negativne občutke pri naslovniku.

  • Zgodbe potujejo dlje

Ker se nas zgodbe v primerjavi s suhoparnimi predstavitvami in dejstvi bistveno bolj dotaknejo, si jih tudi lažje zapomnimo. Za voditelje je zato pomembno, da poglavitna sporočila o podjetju, vrednotah ali pa prihodnjih projektih komunicira na način, da sporočilo lahko ponotranjimo in da tudi takoj delimo naprej.

  • Zgodbe so gorivo za ustvarjalnost

Ko se zaposleni globlje povežejo z organizacijo, prihodnjimi projekti, navsezadnje z ljudmi, ki jih obkrožajo, bistveno lažje poiščejo notranjo iskrico in navdih za delo. Zgodbe so pot do te povezave.

Kako se naučiti pripovedovanja zgodb?

Najslabši možen začetek je, da nimate zgodbe, ki bi jo lahko delili oziroma se vam zdi, da je nimate. Namreč vsak od nas v sebi zgodbe, le da jih nekateri znajo deliti. Začnete lahko tako, da si jih začnete zapisovati.

A ko zgodbo enkrat imate, in verjemite, imate jo, lahko iz dobre naredite odlično na naslednji način:

  • Pojasnite kontekst. Slušatelji bodo zelo hitro zmedeni, če boste zgodbo pričeli razlagati “nekje na sredini”. Seveda so vam dejstva, ki podpirajo zgodbo, znana, a poslušalcem niso.
  • Uporabljajte metafore in analogije. S pravimi metaforami lahko zgodbi dodate novo razsežnost, ki je slušatelji še niso slišali.
  • Ciljajte na čustva. Kot že omenjeno, ljudje vključujemo čustva v vsako našo odločitev in zato smo tudi najbolj dojemljivi, ko so nagovorjena naša čustva.
  • Vključite presenečenje. Če v zgodbo umestite presenečenje, bo adrenalin, ki se sprosti ob tem, vplival na možgane tako, da si bomo lažje zapomnili povedano.

In ne pozabite na besede J.K. Rowling, avtorice Harryja Potterja: “There’s always room for a story that can transport people to another place.

Leadership 4.0 je kratek, a učinkovit online izobraževalni program o voditeljstvu. V sklopu 5-ih modulov (vsak traja 90 minut) vas priznani domači ter tuji strokovnjaki spodbujajo, da izboljšate svoje voditeljske pristope, nadgradite veščine vodenja ter znanje uporabite že naslednji dan. Na GEA College smo prepričani, da imajo ravno voditelji in voditeljice moč za pozitivne spremembe, “le” prave veščine morajo imeti.
Veščine, ki jih narekuje industrijska revolucija 4.0.Gre za nov način vodenja ali slog, v katerem voditelji spodbujajo, navdihujejo in motivirajo zaposlene, da podajajo inovacije in ustvarjajo spremembe, ki pomagajo pri rasti in oblikovanju prihodnjega uspeha podjetja. Odzivni morajo biti na spremembe, osredotočeni na vzpostavljanje učeče se kulture ter deliti morajo moč. V bodoče ne bomo več imeli t.i. tehnoloških in socialnih voditeljev, nastopil je čas za t.i. digitalne voditelje.

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial