Zmagovalke 23. tekmovanja Mladi podjetnik so dijakinje ekonomske šole Ljubljana, ki obljubljajo, da bomo lahko ves čas dišali
Ljubljana, 18.4.2019
Zmagovalke letošnjega tekmovanja Mladi podjetnik, ki ga organizira GEA College, Fakulteta za podjetništvo, so štiri dekleta z Ekonomske šole Ljubljana, ki so pod mentorstvom ge. Irene Babič Vrečar pometle z vso konkurenco. In ta je bila huda, verjemite. Ema Nartnik, Pia Pavičić, Lara Lavrih in Sonja Kojić so prepričale komisijo na vseh ravneh, njihova zapestnica Parfis, v katero zlijete svoj parfum in se nadišavite kadarkoli želite, pa je odkljukala največ kljukic, sicer zahtevnih kriterijev.
Letošnjega tekmovanja, že 23. po vrsti, se je udeležilo 47 dijakov oz. 15 tekmovalnih skupin. Dijakinje in dijaki so morali v 15-ih minutah predstaviti svoj projekt šest članski komisiji, ki so jo predstavljali Vera Nunič iz Tehnološkega parka Ljubljana, direktorica GZS ZOR Marta Turk, mag. Mojca Skalar Komljanc iz Spirit Slovenija, Andrej Šolinc iz CEED Mreže ter predavatelja z GEA College doc.dr. Mitja Jeraj in Iztok Sila, MBA.
Dekleta iz zmagovalne ekipe, ki so za nagrado prejele enoletno šolnino za študij Podjetništva na GEA College – Fakulteti za podjetništvo, Ema Nartnik, Pia Pavičić, Lara Lavrih in Sonja Kojić so nam ob zaključku zaupala, da jim taki projekti vcepijo predvsem delovnih navad in prinesejo spoznanje, da, kot so se same izrazile: »Imeti podjetje ni mala malica«. »Prav na takšnih tekmovanjih se iz komentarjev strokovnjakov največ naučimo,« so še dodale. Na vprašanje, kaj si predstavljajo pod besedo podjetništvo pa so soglasno odgovorile: »Iskanje inovativnih rešitev za probleme.« Njihova zapestnica Parfis je torej odgovor na vprašanje, kaj storiti, ko se vaš zjutraj nanešeni parfum razdiši, vi pa bi želeli kasneje v dnevu pred kakšnim sestankom ali srečanjem lepo dišati. Inovativno, drzno, in drugačno!
Njihovo mentorico go. Ireno Babič Vrečar pa smo vprašali, kakšni so odzivi dijakov na tekmovanje. Dejala je: »Izjemno pozitivni. Zdi se mi, da naše hodnike vedno bolj preplavlja podjetniški duh in tega smo vsi zelo veseli. Takšna tekmovanja so se izkazala kot neprecenljiva izkušnja, saj opažam precejšen porast v interesu za podjetništvo med mladimi.«
A tudi ostale ekipe, predvsem preostali super-finalisti, so navdušili z odličnimi idejami ter sila zanimivimi predstavitvami. V super finale so se uvrstili še dijaki iz Srednje šole za gostinstvo in turizem v Celju, ki so predstavili Wireless Charging Pad, dijaki Srednje elektro-računalniške šole iz Maribora s svojim Partnerskim programom ter skupina dijakov z Ekonomske šole Ljubljana, ki so razvili tablo Krotla.
Med odmori je bil čas za klepet in tkanje novih poznanstev. Pa tudi za kakšno vprašanje. »Mindset« je bil slengovsko obarvan odgovor g. Andreja Šolinca, ko smo ga vprašali, kaj je po njegovem mnenju najtežji del za dijake, ko se lotijo podjetniške ideje. »Miselnost, da zmoreš, da lahko izpelješ,« je še nadaljeval. Na koncu je še dodal, da veliko priložnost vidi v socialnem podjetništvu, za katerega upa, da ga mladi podjetniki ne bodo zamudili ali prezrli.
Se še komu zdi pogumno, morda celo drzno, da se srednješolci lotijo podjetništva, kjer predvsem drezajo v svoje, še ne poznane, kotičke inovativnosti? Za povrh pa se svojimi poslovnimi idejami spustijo še v tekmo s sovrstniki. To je pogum. In pogum bo nujna sestavina na njihovi kasnejši podjetniški poti. A taki začetki so vredni vsake hvale.
Zahvaljujemo se sponzorjem projekta in podpornikom
Foto: