Nazaj na vse
lin1
Karierni center

Analiziranje ali manipuliranje potrošnikovega vedenja?

17. 06. 2025

Kar 85 % vseh nakupnih odločitev sprejmemo nezavedno. Brez racionalnega premisleka, brez tehtanja argumentov – preprosto začutimo, kaj želimo, podzavestno. Ampak kako lahko podjetja razumejo tisto, česar sami potrošniki ne znamo ubesediti?

Odgovore na ta vprašanja ponuja nevromarketing – področje, ki združuje znanost o delovanju možganov z razumevanjem vedenja potrošnikov. Prav o tem smo govorili v okviru projekta PUŠ – Prenos znanja iz visokošolskega okolja v podjetja, kjer smo gostili predstavnice podjetja Income Leone.

Izr. prof. dr. Jani Ivan Toroš je predstavil osnove nevromarketinga, ki s pomočjo naprednih tehnik, kot so:

  • merjenje možganske aktivnosti,
  • sledenje očem (eye-tracking) in
  • analiza fizioloških odzivov,

preučuje, kako človeški možgani reagirajo na oglaševalska sporočila, vizualne elemente in blagovne znamke.

V sodelovanju z dvema študentkama je bila izvedena tudi praktična predstavitev naprav, ki se uporabljajo pri nevromarketinških eksperimentih. Udeleženke so tako lahko iz prve roke spoznale, kako delujejo merilniki, ki omogočajo vpogled v podzavestne reakcije posameznika.

V drugem delu sodelovanja so se vloge zamenjale – predstavnice Income Leone so se preizkusile v vlogi raziskovalk in izvedle testiranje na naših študentih. Ti so z zanimanjem sodelovali pri eksperimentih in spoznavali, kako nevromarketinško testiranje deluje v praksi.

Celotno srečanje je bilo izjemno dragoceno, saj je omogočilo pristen prenos znanja, povezovanje akademskega znanja z realnimi poslovnimi izzivi in vpogled v inovativne metode sodobnega marketinga.

Povej prijatelju: